اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

بیش از 3 هزار سهمیه اشتغال به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه ‌مدیریت‌ و منابع انسانی استاندار سیستان ‌و ‌بلوچستان گفت: در طرح مهرآفرین دولت، سهمیه اشتغال برای استان سیستان و بلوچستان 3 هزار و 691 نفر است.

بیش از 3 هزار سهمیه اشتغال به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد

حامد علی مبارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه طرح مهرآفرین اظهار داشت: مشکل جوانان در بین دو راهی افسانه و واقعیت با اشتغال حل می‌شود اگر اشتغال را به درستی تبیین و تعریف کنیم و فرهنگ درست کار در جامعه جا بیفتد، به طور قطع بسیاری از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد.

وی افزود: در زمینه توسعه مدیریت منابع انسانی طرح مهرآفرین مصوب هیئت دولت برای تمامی استان‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است، سهمیه اشتغال استان ما 3 هزار و 691 نفر بوده که از سوی هیئت دولت به سیستان و بلوچستان  اختصاص یافته است.

معاون استاندار‌ سیستان و بلوچستان بیان کرد: به دلیل اختلاف اندکی که بین دولت و مجلس بوده است، تأیید این مصوبه با تأخیر همراه شده که امیدواریم اصلاحات لازم در این زمینه صورت پذیرد و به استان هرچه زودتر ابلاغ شود تا جوانان فارغ‌التحصیل را در این طرح به اشتغالزایی فراخوان دهیم.

مبارکی یادآور شد: بحث تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به پیمانی نیز از شش اسفند ماه سال گذشته در دستور کار است که هرچه سریع‌تر این موضوع عملی شود.

وی گفت: امیدواریم مجلس با توجه به تعداد بیکاران به ویژه در سیستان و بلوچستان که نیاز بیشتری به اشتغال دارند مقتضی است برنامه زمان‌بندی را بر اساس قانون اقدام تا مشکل اشتغال جوانان از طریق زیربنایی و تخصصی حل شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سعی داریم  بعضی از رشته‌هایی که هنوز در دانشگاه‌های استان نیامده‌اند را بگنجانیم تا در این زمینه دانشجویانی پذیرش شوند و به تحصیل در این رشته‌ها بپردازند.

مبارکی افزود: دولت بهترین مجموعه‌ای هست که می‌تواند در قالب لایحه موضوع حمایت از اشتغال جوانان را پیگیری کند.

انتهای پیام/75003/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول