اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد طرح توسعه کشاورزی استان زنجان خبر داد

تشکیل 5 هزار و 241 پرونده طرح توسعه کشاورزی در زنجان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد طرح توسعه کشاورزی استان زنجان با اشاره به پرونده‏های توسعه کشاورزی در استان گفت: 5 هزار و 241 پرونده طرح توسعه کشاورزی در استان تشکیل شده است.

تشکیل 5 هزار و 241 پرونده طرح توسعه کشاورزی در زنجان

مهدی مهرپویان امروز در گفت‏و‏‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: از تعداد 5 هزار و 241 پرونده در ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی، 3 هزار و 282 فقره در بانک پذیرش شده است.

وی به پرونده‏های مصوب شده اشاره کرد و افزود: 3 هزار و 192 پرونده در بانک‏های عامل استان مصوب شده‏اند.

دبیر ستاد طرح توسعه کشاورزی استان زنجان با اشاره به بیشترین تعداد پرونده‏ها در استان، یادآور شد: شهرستان ابهر بیشترین تعداد پرونده‏های معرفی شده را داشته است.

*شهرستان ابهر رتبه نخست در طرح‏های توسعه کشاورزی

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر با معرفی بیش از 79 درصد از کل پرونده‏های طرح‏های توسعه کشاورزی در رتبه نخست قرار دارد، خاطرنشان کرد: 994 پرونده از این شهرستان معرفی شده است.

مهرپویان به وضعیت شهرستان‏های استان در پرونده‏های عقد قرارداد شده اشاره کرد و گفت: شهرستان خرم‌دره بیشترین پرونده عقد قرارداده شده را داراست.

دبیر ستاد طرح توسعه کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان خرم‌دره 79 درصد کل پرونده‏ها را به مرحله عقد قرار داد رسانده است، افزود: با این حجم از پرونده شهرستان خرم‌دره در بخش پرونده‏های عقد قرارداد شده در رتبه نخست استان قرار دارد.

وی شهرستان زنجان را در پرونده‏های عقد قرارداد شده در رتبه آخر استانی عنوان کرد و ادامه داد: شهرستان زنجان با 33 درصد پرونده‏های عقد قرارداد شده کمترین موفقیت را در استان دارد.

مهرپویان به وضعیت جذب اعتبارات در استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان زنجان 58 درصد سهم اعتبارات را جذب کرده است.

دبیر ستاد طرح توسعه کشاورزی استان زنجان با اشاره به وضعیت استان زنجان در جذب اعتبارات به ازای هر 10 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: استان زنجان به ازای هر 10 میلیارد ریال مقام چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین به رتبه استان در تعداد پرونده‏های منجر به عقد قرارداد اشاره کرد و یادآور شد: از نظر تعداد پرونده‌های منجر به عقد قرارداد، استان زنجان رتبه ششم کشوری را کسب کرده است.

مهرپویان به بخش‌های پذیرفته شده در طرح‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: 59 درصد پرونده‎های پذیرفته شده در بانک‌‎ها مربوط به طرح‌های پرورش دام و طیور است.

*11 درصد پرونده‎های پذیرفته شده در بانک‌‎ها مربوط به صنایع کشاورزی است

دبیر ستاد طرح توسعه کشاورزی استان زنجان 11 درصد پرونده‎های پذیرفته شده در بانک‌‎ها را مربوط به صنایع کشاورزی دانست و اظهار داشت: 2 درصد از پرونده‏ها نیز مربوط به آبزیان است.

وی با بیان اینکه 11 درصد پرونده‎های پذیرفته شده در بانک‌‎ها مربوط به بخش مکانیزاسیون کشاورزی است، افزود: 2 درصد آن مربوط به آب و خاک و 8 درصد نیز مربوط به باغبانی و گلخانه بوده است.

مهرپویان با اشاره به تعداد پرونده‏های معرفی شده به بانک‏های عامل، تصریح کرد: از تعداد هزار و 164 پرونده معرفی شده به بانک سپه، 725 فقره عودت یافته و مابقی در دست بررسی است.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول