اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه سلامت علی‎آبادکتول مطرح شد

زمین‎های کشاورزی اطراف نیروگاه علی‌آبادکتول محصول نمی‎دهند

خبرگزاری فارس: در جلسه کارگروه سلامت علی‎آبادکتول عنوان شد که زمین‎های کشاورزی اطراف نیروگاه علی‎آبادکتول محصول نمی‎دهند که براین اساس مقرر شد کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان این مسئله را مورد پیگیری قرار دهند.

زمین‎های کشاورزی اطراف نیروگاه علی‌آبادکتول محصول نمی‎دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر کی‎پور، فرماندار علی‎آبادکتول در جلسه‌ای با پیگیری پیامدهای مشکل محصول ندادن زمین‌های اطراف نیروگاه علی‌آبادکتول برای کشاورزان در این محدوده از شهرستان اظهار داشت: بر اساس نظریات مختلف کارشناسان و صاحب‎نظران، این معضل ممکن است از دو دلیل آلودگی هوا یا نور نورافکن‎های این نیروگاه ناشی باشد که طول مدت روز را برای گیاهان افزایش داده است.

وی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی علی‌آبادکتول باید این مسئله را مورد پیگیری کارشناسانه خود قرار دهند و پس از نتیجه‌گیری و شناسایی علل اصلی آن، نظریات خود را برای برطرف کردن مشکل و یا کشت جایگزین اعلام کنند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان علی‎آبادکتول نیز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، به هفته سلامت مردان ایرانی (سما) که هفته اول اسفندماه است، اشاره کرد و ضمن برشمردن عناوین روزها، موضوعات‎محوری، پیام‎ها و فعالیت‎های پیشنهادی در این هفته، لزوم آموزش‎دهی به مردان در این خصوص را یادآور شده و خواستار توجه بیشتری در این زمینه شد.

سلامت مردان جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است

مرضیه خالقی، شعار این هفته را تحت عنوان «با خود مراقبتی یک برنده باشید» اعلام کرد و ابراز داشت: سلامت مردان جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه مردان به دلیل جنسیت خاص دچار بیماری‌های خاصی می‎شوند که عدم تشخیص و پیشگیری به موقع ممکن است درمان را غیرممکن سازد.

وی، بیماری‎های قلبی و عروقی را یکی از بیماری‎های شایع در کشور برشمرد و تصریح کرد: بیماری‎های قلبی عروقی در مردان تا سن 50 سالگی و در زنان از سن 50 به بالا اتفاق می‎افتد.

مصرف گوجه‌فرنگی برای پیشگیری سرطان‎های خاص مردان مفید است

خالقی، مصرف گوجه‌فرنگی را برای پیشگیری از تمام سرطان‎ها خصوصاً بعضی از سرطان‎های خاص مردان مفید اعلام کرد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان علی‎آبادکتول با توجه به فرارسیدن سال جدید و دایر شدن فروشگاه‎های بهاره، هماهنگی عرضه‎کنندگان و فروشندگان با شبکه بهداشت را ضروری دانست و اذعان داشت: عرضه‎کنندگان لازم است، پیش از عرضه محصولات در راستای کنترل سلامت و اصول بهداشتی از شبکه بهداشت مجوز دریافت کنند.

خالقی در پایان بیان داشت: برنامه بسیج سلامت نوروزی سال 1392 از اول اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه اجرا می‎شود و همه روزه حتی روز‎های تعطیل در دو شیفت صبح و عصر از نظر رعایت نکات و اصول بهداشتی بر تمام مکان‎ها نظارت دارند.

انتهای پیام/2307/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول