اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تجدید‌نظر در حداقل متراژ زمین‌های کشاورزی و باغی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور تسهیل در سنددار کردن زمین‌های کشاورزی، در حداقل متراژ زمین‌های کشاورزی و باغی تجدیدنظر می‌شود.

تجدید‌نظر در حداقل متراژ زمین‌های کشاورزی و باغی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان ضمن تاکید مجدد بر حمایت این سازمان از حقوق کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی اظهار کرد: حمایت از کشاورزان اولویت اصلی کار ماست و از هر طریق ممکن و در تمام مجامع و جلسات از حقوق کشاورزان دفاع می‌کنیم و از پایمال شدن حقوق آنان جلوگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی به عنوان بازوی توانمند بخش خصوصی در تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی در کنار بخش دولتی است، افزود: یکی از بحث‌های ما با دست‌اندرکاران، انتخاب چهره‌های ماندگار بخش کشاورزی است که باید هر سال همزمان با معرفی چهره‌های ماندگار، چهره ماندگار کشاورزی هم از بین نخبگان و پیشکسوتان کشاورزی انتخاب شود چرا که نقش آنان در پیشرفت اقتصادی و امنیت غذایی کشور کمتر از چهره‌های ماندگار سایر علوم از جمله چهره‌های ماندگار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به انتزاع وظایف بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی گفت: تشکل‌های کشاورزی در امور بازرگانی، واردات و صادرات کالاها و نهاده‌های کشاورزی باید فعالانه وارد شوند.

محمدیان افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، نظام صنفی باید با ایجاد کمیته بازرگانی نسبت به گشایش دفتر امور بازرگانی در منطقه آزاد تجاری ارس اقدام کند.

وی با بیان اینکه یکی از اموری که با الحاق وظایف بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی باید انجام گیرد تاسیس اتاق کشاورزی در کنار سایر اتاق‌های بازرگانی، صنعت و معدن است، ادامه داد: از طریق ایجاد اتاق کشاورزی، امور واردات و صادرات و تنظیم بازار کالاهای کشاورزی ساماندهی شده و در این اتاق نظام صنفی کشاورزی یکی از اعضای ثابت خواهد بود.

محمدیان اضافه کرد: با توجه به خرد بودن زمین‌های کشاورزی و باغات استان و نداشتن سند رسمی اغلب آنها، بنده موافق هستم که در حداقل متراژ زمین‌های کشاورزی و باغی برای صدور اسناد رسمی که از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می‌گیرد، تجدیدنظر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با حد فنی اقتصادی تعیین شده برای مزارع و باغات آبی و دیم استان کمتر کشاورزی دارای شرایط مذکور بوده و می‌تواند سند بگیرد، تصریح کرد: امیدواریم با تجدید‌نظر در حداقل‌ها از این فرصتی که برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی به وجود آمده است، استفاده شود.

دبیر کار‌گروه توسعه کشاورزی استان بار دیگر بر حضور و نقش نظام صنفی کشاورزی استان و شهرستان‌ها در مجامع تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی تاکید کرد و خواستار حضور فعال نظام‌های صنفی شهرستان‌ها در جلسات کار‌گروه کشاورزی و سایر جلسات مرتبط با بخش کشاورزی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به درخواست مطرح شده در جلسه برای چاره اندیشی و حل مشکل کشمش صادراتی منطقه ملکان ادامه داد: با رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل کشور هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم و قرار شده است دو نفر از نظام صنفی کشاورزی ملکان به اتفاق مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی استان طی جلسه‌ای با رئیس اتحادیه خشکبار کشور موضوع صادرات کشمش را بررسی و اقدامات لازم را به عمل آورند تا با صادرات بخشی از کشمش‌های شهرستان‌های ملکان، مراغه و بناب قبل از پایان سال 91 قیمت کشمش به حد متعادل بازگشته و کشاورزان متضرر نشوند.

انتهای پیام/60002‌/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول