اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس در یزد آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه هوشمندسازی با عنوان «درمسیر هوشمندسازی مدارس» در یزد آغاز به کار کرد.

دومین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس در یزد آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، این نمایشگاه از پیش از ظهر امروز با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و آمار وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استان یزد آغاز به کار کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و آمار وزارت آموزش و پرورش در آیین آغاز به کار این نمایشگاه اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش تاکید دارند تا مدارس کشور هوشمندسازی شوند بر این اساس و بر اساس برنامه پنجم توسعه، تمامی مدارس کشور باید با کیفیت بالایی هوشمندسازی شوند.

یوسف نوری ادامه داد: بار اصلی این طرح بر دوش مدیران مدارس است به همین دلیل ضرورت دارد در امر هوشمندسازی به کیفیت آن بیشتر توجه شود.

وی با تاکید بر استفاده از دانش و فناوری روز دنیا بیان داشت: اگر ما طرح مدارس هوشمند را اجرایی نمی‌کردیم اکنون با توجه به موج‌های اطلاعاتی از دنیا عقب بودیم.

نوری، مدارس هوشمند را از مدارس فیزیکی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و عنوان کرد: لازمه اجرای درست این طرح، حضور معلم،مدیر و عوامل آموزشی در کلاس‌های پیش از اجراست که نقش اساسی در تربیت دانش آموزان را نیز به عهده دارند.

وی، هدف از برپایی این نمایشگاه را تبادل تجارب شرکت‌های خصوصی و مدارس و مناطق آموزش و پرورش اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در ادامه با بیان اینکه سال گذشته نخستین نمایشگاه را در این زمینه در استان برگزار کردیم، اظهار داشت: باید پیش از ورود تجهیزات هوشمندسازی به مدارس، فرهنگ استفاده و مهارت این ابزارها را در اختیار مدارس قرار بدهیم.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد افزود: بر همین اساس چندین دوره آموزشی را برای مدارس هدف برگزار کردیم که معلمان ما نیز با استقبال از این طرح به موفقیت‌مان دامن زدند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه مهارت بهره‌مندی تجهیزات هوشمندسازی از تکرار تجربه تلخ کارگاه‌های آی.تی جلوگیری کرد و ما تا این لحظه در کار خود موفق بوده‌ایم.

وی آموزش و ضرورت استفاده را مقدم بر ضرورت استفاده ابزاری دانست و گفت: تا زمانی که مجریان طرح در مدارس هوشمند مهارت لازم را کسب نکردند، تجهیزات را در اختیار مدارس قرار ندهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد اظهار امیدواری کرد: با استفاده از این دیدگاه و نیز به کارگیری تجهیزات هوشمند در مدارس بتوان تولید محتوای الکترونیک را در سطح مدارس استان افزایش داد.

وی همچنین خواستار حمایت مسئولان در راستای هوشمندسازی مدارس با توجه به حجم بالای کلاس‌های درسی و تقاضای مدارس در سطح استان شد.

انتهای پیام/90004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول