اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد‌

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد.

دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مشاور وزیر آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح این دانشگاه با اشاره به اینکه تربیت مبلغین اسلامی به صورت تخصصی برای حضور در آموزش و پرورش در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند دولت افتتاح و راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور است که اقدام بسیار با ارزشی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ملکی اظهار داشت: بدون شک راه‌اندازی این دانشگاه نقش موثری در تربیت معلمان دلسوز و اندیشمند برای فردای ایران اسلامی دارد که امید می‌رود با فعالیت این نوع دانشگاه‌ها در سراسر کشور شاهد تربیت معلمانی خلاق و دلسوز برای ایران اسلامی باشیم.

وی تاسیس این دانشگاه را اقدامی مثبت در راستای رسیدن به اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و ادامه داد:  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحولات سازنده و مثبتی را در بخش آموزش و پرورش کشور به دنبال خواهد داشت که احداث و راه‌اندازی این دانشگاه به نوبه خود موجب تحول در این بخش می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه شغل معلمی را شغل انبیاء دانست و اظهار کرد: معلمی شغل انبیاء است، چرا که معلمان با آموز ش علم،‌ آگاهی‌بخشی و پرورش و تربیت فرزندان موجب دور شدن آنان از ظلمت و تاریکی می‌شوند.

ملکی با بیان اینکه معلمان باید در راستای تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های دینی تلاش کنند، بیان داشت: پرورش دینی کودکان و نوجوانان موضوع بسیار مهمی است که معلمان باید در کنار تدریس به آن توجه کافی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با بیان اینکه نیروی انسانی از سرمایه‌های ارزشمند هر جامعه‌ای است، گفت: معلمان و اساتید از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند و از جایگاه والا و ارزشمندی در جامعه برخوردارند.

آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در ارتقاء تعلیم و تربیت است، دانشگاه فرهنگیان را از نعمت‌های ویژه نظام دانست.

وی اظهار داشت: امید می‌رود با راه‌اندازی این دانشگاه بتوانیم گام‌های ارزنده‌ای در راستای تعلیم و تربیت برداریم.

یوسف نجفی قائم مقام رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور نیز تربیت نیروهای ماهر و توانمند را از اهداف مهم راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

انتهای پیام/87002‌/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول