اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی با شکوه

سومین جشنواره ملی «خنیاگران انقلاب» در لرستان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با شکوه با حضور 13 گروه موسیقی در سطح کشور سومین جشنواره ملی «خنیاگران انقلاب» در لرستان آغاز به کار کرد.

سومین جشنواره ملی «خنیاگران انقلاب» در لرستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مدیر حوزه هنر باستان لرستان لحظاتی پیش در مراسم افتتاح سومین جشنواره ملی «خنیاگران انقلاب» در لرستان گفت: 13 گروه موسیقی با بیش از 150 هنرمند در سومین جشنواره ملی «خنیاگران انقلاب اسلامی» به میزبانی استان لرستان از امروز تا 20 بهمن ‌ماه با هم رقابت می‌کنند.

شیرزاد نعمتی‌نیا افزود: این گروه‌ها در قالب موضوعات ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت خانواده ایرانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که شرایط جهت برگزاری کیفی این جشنواره مهیاست و امیدوار هستیم، این جشنواره همچون دوره‌های گذشته در سطح کیفی مناسبی برگزار شود.

نعمتی‌نیا با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره اظهار کرد: بی‌‌شک برگزاری این جشنواره از رویدادهای مهم موسیقی کشور است و تمام نیروهای این حوزه در زمینه هر‌چه با‌شکوه‌تر آن از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش محلی، سنتی و آواز جمعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار، ارزش‌های خانواده و سبک زندگی از موضوعات این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی در جشنواره برگزار می‌شود، افزود: از جمله برنامه‌های متفاوت امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، نشست‌های نقد و بررسی آثار با حضور هنرمندان و اساتید است.

وی حضور اساتید برجسته در کنار هنرمندان جوان را از نکات قابل توجه جشنواره برشمرد و گفت: بی‌شک برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار با حضور هنرمندان و اساتید پژوهشگران که امسال برای نخستین‌بار انجام می‌شود، تأثیر بسزایی در ارتقا‌ سطح کیفی آثار هنرمندان دارد.

نعمتی‌نیا با بیان اینکه این جشنواره از امروز به مدت دو روز در سینما استقلال خرم‌آباد برگزار می‌شود، اظهار داشت: از مجموع 40 گروه موسیقی شرکت کننده، آثار موسیقیایی 13 گروه به صورت زنده اجرا می‌شود.

هنگامه اخوان، رضا پرویززاده و جهانگیر نصیر‌اشرفی به عنوان داوران این جشنواره، کار بررسی آثار سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی را برعهده دارند.

سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی به همت مرکز موسیقی و حوزه هنری استان لرستان از امروز 18 تا 20 بهمن ماه در سینما استقلال خرم‌آباد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2304/ت30/ظ1004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول