اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی

سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد.

سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار سرای روزنامه‌نگاران گفت: قلم جمع‌آوری کننده تجربیات همه اعصار و قرون است، اعتبار یک خبرنگار به قلم اوست.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران قلم‌ها در مسیر ارزش‌ها حرکت می‌کند، حرمت قلم را نمی‌شکنند، اما در بحرین و عربستان و دیگر کشورها قلم واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر به تصویر می‌کشد، در آنجا قلم‌ها از رسالت اصلی خود خارج شده و اعتبار خبرنگاران را از بین برده‌اند.

وی تصریح کرد: در برخی از کشورها با ادعای دموکراسی خبرنگاران را می‌کشند و در آن سو رسانه‌های مزدور استکبار سکوت می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی افزود: خبرنگاری کاری سخت و دشوار و خطرناک است که اگر مخاطبان با این سختی‌ها آشنا باشند، شاید بهبودی در وضعیت جامعه خبرنگاران ایجاد شود.

نصراللهی ادامه داد: گاهی انسان با جانش جهاد می‌کند، گاهی با علمش و امروز خبرنگاران با انفاق علم و آگاهی  جهاد می‌کنند و این بسیار ارزشمند است.

وی بر لزوم نقد و انتقاد از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: رسانه باید نقادی کند، نقد زیباست، اما نباید نقد به تشویش اذهان عمومی منجر شود و سبب تخریب گردد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: رشد یک جامعه در نقادی است اما نقادی با تشویش اذهان عمومی متفاوت است و خبرنگاران نباید با این کار حرمت خود را از بین ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی به استان مشاهیر و مفاخر و سرزمین آفتاب معروف است و باید رسانه‌های استان در معرفی هر چه بیشتر و بهتر این استان به مردم کشور تلاش کنند.

مصطفی مشایخی افزود: این استان همسو با رویکردهای جدید معاونت مطبوعاتی و در راستای توسعه کمی و کیفی رسانه‌ها که شاخص اصلی بیداری در جامعه است، گام‌های ارزنده‌ای بر داشته است.

وی با اشاره به اینکه سرای روزنامه‌نگاران با هدف ایجاد فضایی مناسب برای ارتباطات و تعاملات آموزشی و پژوهشی و پیگیری مشکلات اهالی مطبوعات راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مطبوعات از زیرساخت‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌روند که افتتاح سرای روزنامه‌نگاران می‌تواند عاملی موثر برای کیفی سازی فعالیت مطبوعات استان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 20 مجوز در حوزه نشریات تخصصی و 49 مجوز در حوزه نشریات محلی در این استان صادر و بیش از 20 سایت خبری در کار رسانه‌ای فعالیت دارند.

انتهای پیام/87001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول