اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقایسه عملکرد نظام اسلامی با دوره ستم‌شاهی از زبان استاندار

استانی که 28 کیلومتر جاده آسفالته داشت / رشد 200 برابری راه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملکرد نظام اسلامی را با دوره ستم‌شاهی در چند شاخصه و با آمار و ارقام در این استان مقایسه کرد.

استانی که 28 کیلومتر جاده آسفالته داشت / رشد 200 برابری راه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد

سیدحسن صابری امروز و در یازدهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان خدمات انقلاب و نظام در این استان در طول سه دهه گذشته اظهار کرد: بیان کارهای رژیم پهلوی در این استان شرم‌آور است چرا که هیچ عملکرد عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از خود بر جای نگذاشتند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیان خدمات نظام در استان به معنای منت گذاشتن بر مردم نیست، تصریح کرد: این مردم چنان به نظام و اسلام در عمل وفاداری خود را نشان داده‌اند که هر چه برای آنها کار کنیم باز هم کم است.

صابری عنوان کرد: این مردم در همه عرصه‌ها از جمله در دفاع مقدس و حضور در صحنه‌ها نمره اول کشور را به خود اختصاص داده‌اند که باید قدردان و شکرگذار این حضور هوشمندانه و انقلابی آنها باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مقایسه آماری فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و در کل توسعه‌ای در این استان در این دوره نسبت به دوره ستم‌شاهی پرداخت و گفت: برای نمونه در آب روستایی در این استان تنها 18 روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار بود و اینک به شکرانه استقرار نظام اسلامی یک‌هزار و 457 روستا از این نعمت برخوردارند.

وی در ادامه به گسترش برق‌رسانی در این استان اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب تنها 30 روستای استان برق داشتند و اکنون تعداد یک‌هزار و 690 روستای استان برق‌دار هستند.

صابری با بیان اینکه متأسفانه در دوره ستم‌شاهی هیچ‌ یک از روستاهای این استان گرمای گاز را در خانه‌های خود احساس نمی‌کردند، افزود: اکنون تعداد 317 روستای این استان از نعمت گاز در خانه‌های خود برخوردار هستند.

نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در استان ما یک روستا از نعمت ارتباط تلفنی برخوردار بود و اکنون یک‌هزار و 682 روستای استان خط ارتباط تلفنی دارند.

وی از رشد 200 برابری خدمات راه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دوران گذشته خبر داد و گفت: جای تأسف دارد که بگوییم این استان تنها 28 کیلومتر جاده آسفالته داشت و تقریبا هیچ ‌روستایی نبود که یک سانتی‌متر آسفالت در مسیر آن ریخته شده باشد.

صابری گریزی نیز به مراکز بهداشتی و درمانی این استان زد و با مقایسه وضعیت فعلی نسبت به گذشته گفت: تنها یک بیمارستان 85 تختخوابی در سطح استان وجود داشت و امروز 8 بیمارستان با 867 تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد به بیماران خدمت می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دوره گذشته یک متر مرکز دانشگاهی در استان ما نبود و امروز 33 مرکز دانشگاهی به 54 هزار دانشجو تسهیلات ارائه می‌دهند.

صابری ادامه داد: در گذشته تنها 675 کلاس درس در سطح استان بود و اینک 6 هزار و 934 کلاس درس در استان داریم.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول