اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان ورزش خراسان جنوبی تأکید کرد -34

استفاده از ظرفیت‌های المپیاد ورزشی برای توسعه ورزش خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باید از ظرفیت برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان دختر برای توسعه ورزش استان استفاده شود.

استفاده از ظرفیت‌های المپیاد ورزشی برای توسعه ورزش خراسان جنوبی

جعفر قدیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره المپیاد دانشجویان دختر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: برگزاری مسابقاتی در این سطح می‌تواند نتایج مثبتی برای ورزش استان داشته باشد.

وی افزود: نتایج برگزاری این نوع مسابقات در دو سطح قابل بررسی است که یکی در سطح حوزه ورزش و تربیت‌بدنی است که می‌تواند محکی برای کادر داوری و مربیگری استان باشد و از طرف دیگر سبب افزایش سطح دانش و آشنایی مربیان و داوران استان با دانش روز مربیگری می‌شود.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزایش تجارب استان در قبولی میزبانی مسابقات بزرگ، ایجاد ارتباط‌های ناشی از برگزاری این رویداد در قبل و بعد از برگزاری مسابقات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ناشی از آن برای توسعه ورزش استان را از دیگر نتایج میزبانی المپیادهای ورزشی عنوان کرد.

قدیری ادامه داد: برگزاری این نوع مسابقات در استان تازه تأسیس خراسان جنوبی می‌تواند زمینه افزایش نشاط اجتماعی در جامعه را فراهم کند؛ همچنین حضور بانوان استان در مسابقات چه به عنوان تماشاچی و چه به عنوان بازیکن می‌تواند زمینه توسعه ورزش در میان این قشر را فراهم کند.

وی القای باور توجه به سلامت و لزوم ورزش کردن همه آحاد جامعه با توجه به زندگی ماشینی امروزی با وجود فقر حرکتی به ویژه در بانوان استان را از دیگر اثرات برگزاری این نوع المپیادهای ورزشی در استان دانست.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد:‌ همچنین میزبانی استان از برگزاری المپیادهایی در سطح ملی تأثیراتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز دارد که ایجاد همبستگی و همدلی فرابخشی در بین دستگاه‌های مختلف اجرایی برای استفاده از ظرفیت میزبانی یکی از آنهاست.

قدیری ایجاد آشنایی تیم‌های ورزشی سایر استان‌ها با ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آداب و رسوم استان و بهره‌مندی از ظرفیت خرده‌فرهنگ‌های سایر مناطق را از دیگر اثرات مثبت اجتماعی و فرهنگی میزبانی این المپیاد برشمرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول