اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی مطرح کرد

آموزش فرهنگ شهروندی در مدارس قزوین

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: هم‌زمان با اسفند امسال و بهار سال آینده 25 مدرسه ابتدایی در قزوین زیر پوشش برنامه‌های آموزش شهروندی «شهر مینودری» قرار خواهد گرفت.

آموزش فرهنگ شهروندی در مدارس قزوین

مهدی کوزه‌گرها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: شهر مینودری در راستای تحقق اهداف متعالی سازمان فرهنگی ورزشی به خصوص در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی عمل خواهد کرد.

وی افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی، حس مسئولیت‌پذیری، ایجاد فضای کار گروهی و جمعی، بیان حقوق و تکالیف شهروندی، ارتقای سطح آموزش شهروندی در مدارس به صورت نهادینه شده، تقویت فرهنگ شهرنشینی (آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک، فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله، توجه به محیط زیست، ایمنی و دیگر موارد) از جمله این اهداف خواهد بود.

وی تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی مخاطبان برای اجرای برنامه‌های آینده سازمان، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

کوزه‌گرها یادآور شد: گروه هدف شهر مینودری به غیر از کودکان و نوجوانان، مسئولان مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه و اولیا دانش‌آموزان خواهند بود.

این مسئول تأکید کرد: برنامه‌های تدوین شده در قالب تئاتر، داستان، تئاتر عروسکی، موسیقی و صحبت‌های مربی و کارشناسان به اجرا در می‌آید.

کوزه‌گرها در رابطه با برنامه‌های در دست اقدام برنامه شهر مینودری بیان کرد: هماهنگی با سازمان‌های وابسته به شهرداری به منظور مشارکت در برنامه، تهیه بسته‌های اهدایی به دانش‌آموزان فعال در این پروژه و نیز برگزاری تورهای بازدید از برخی مراکز سازمانی مربوطه و برنامه‌های شهروندی در دستور کار قرار دارد.   

این مسئول متذکر شد: نکته‌ای که از آن نباید غافل شد این است که برنامه‌ها با حضور کارشناسان و مسئولان امر مورد بازبینی قرار گرفته و سپس با توجه به سطح کیفی برنامه ارایه شده در آن مدرسه، دوباره میزان تأثیرگذاری آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزاری این طرح را با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، سازمان‌های مدیریت پسماند، پارک‌ها و فضای سبز و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اجرایی دانست.

انتهای پیام/2667/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول