اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش برف

مدارس اردبیل تعطیل شد

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش برف و برودت هوا اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل مدارس نوبت عصر اردبیل، هیر، سرعین و نمین را در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و راهنمایی تعطیل کرد.

مدارس اردبیل تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در اطلاعیه‌ای که ظهر امروز از سوی آموزش و پرورش منتشر شد به دنبال بارش برف و سرمای هوا در نوبت عصر مدارس پیش‌دبستانی، ابتدایی و راهنمایی در سرعین و پیش‌دبستانی و ابتدایی در اردبیل، هیر و نمین تعطیل است.

این تعطیلی در نوبت صبح نیز اعلام شده بود و دانش‌آموزان مقاطع مختلف در آخرین روزهای فصل زمستان خانه‌نشین شده بودند.

اما به دنبال بارش برف و کولاک که جنوب و مرکز استان را فرا گرفت، در شهرستان مشگین‌شهر بارش برف که امسال به ندرت انجام شده سبب خوشحالی دیم‌کاران منطقه شد و از طرفی باغداران را نگران کرد تا مبادا در فصل گلدهی باغات آنها دچار خسارت شود.

بارش برف که همچنان ادامه دارد، سبب کندی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه جاده‌های کوهستانی شده به طوری که میزان برف در ارتفاعات به حدود 30 سانتی‌متر می‌رسد.

اما در شهرستان خلخال نیز بعد از ماه‌ها انتظار مردم این شهرستان شاهد بارش برف اسفندی بودند به طوری که بر اثر این بارش یخبندان در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی سبب کندی تردد در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شده است.

با تلاش راهداران شهرستان خلخال در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

همچنین به دنبال بارش برف سنگین همراه با کولاک، مه غلیظ و یخبندان تردد در گردنه الماس به سختی انجام می‌شود که پلیس راه استان از رانندگان گذری خواسته خودروی خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

راهداران خلخال نیز با برف‌روبی و نمک‌پاشی سعی کردند جاده را برای تردد شهروندان، مسافران و رانندگان فراهم آورند که به نظر می‌رسد این فرایند تا آخر وقت امروز ادامه داشته باشد.

اما راهداران شهرستان نیر هم به سرنشینان چندین خودروی گرفتار در گردنه صائین در محور نیر – سراب امدادرسانی کردند.

بارش برف که از شب گذشته جاده‌های این شهرستان را فرا گرفته همچنان ادامه دارد اما بیشتر راه‌های این شهرستان به ویژه راه‌های روستایی باز است و تردد در آنها جریان دارد اما برای گذر از محور کوهستانی صائین نیاز به زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد که این سامانه بارشی به تدریج از اواخر امروز از استان خارج شده و افت دما تا 10 درجه رخ می‌دهد و از روز سه‌شنبه به تدریج هوای پایداری در استان حاکم خواهد بود.

انتهای پیام/62005/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول