اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی خبر داد

تأمین 84 درصدی درآمدهای خراسان جنوبی از درآمدهای مالیاتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از تامین 84 درصدی مجموع درآمدهای خراسان جنوبی از محل درآمدهای مالیاتی خبر داد.

تأمین 84 درصدی درآمدهای خراسان جنوبی از درآمدهای مالیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یحیی یعقوب‌نژاد پیش از ظهر امروز در کارگروه آموزش توجیهی قوانین امور مالیاتی و مباحث مالی سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی اظهار داشت: مالیات یک هزینه اجتماعی است که اشخاص متناسب با درآمد ثروت و یا دارایی به منظور جبران بخشی از هزینه‌های دولت پرداخت می‌کنند.

وی با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان دومین سازمان تأمین‌کننده درآمدی کشور بعد از نفت به حساب می‌آید، افزود: 30 درصد بودجه عمومی کشور از مالیات و 50 درصد هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات‌های وصول شده تأمین می‌شود.

تامین 20 درصدی درآمدهای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 20 درصد از مجموع درآمدهای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که هزینه‌های آن‌ها صرف خدمات بهسازی محیط و فضای سبز می‌شود از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود.

یعقوب‌نژاد از تأمین 84 درصدی مجموع درآمدهای خراسان جنوبی از محل درآمدهای مالیاتی خبر داد و یادآور شد: از زمان اجرا شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده بیش از 177 میلیارد ریال از محل مشارکت‌های مردم به طور مستقیم توسط امور مالیاتی به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان واریز شده است.

وی با اشاره به 177 میلیارد ریال هزینه‌های مشارکتی مردم متذکر شد: از این میزان 127 میلیارد ریال به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

نرخ پنج درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال‌ جاری

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ‌جاری نرخ پنج درصد بوده است که 2.1 درصد عوارض و 2.9 درصد آن مالیات را تشکیل می‌دهد.

یعقوب‌نژاد با بیان این‌که مالیات‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خزانه دولت واریز می‌شود، گفت: در یک نظام بازپرداخت این مالیات‌ها صرف هزینه‌های عمرانی کشور از جمله راه، جاده، فرودگاه، بیمارستان و همه هزینه‌های عمرانی که بر عهده دولت است، می‌شود.

انتهای پیام/69010/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول