اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارزش افزوده امور مالیاتی گیلان:

مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها بازبینی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی گیلان از دریافت ارزش افزوده 19 خدمت شهرداری‌ها خبر داد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها بازبینی می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها بازبینی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر تقی‌زاده در گردهمایی شهرداران گیلان دریافت مالیات بر مصرف خدمت و کالا را از سال 87 در کشور دانست و اظهار کرد: بیش از 140 کشور جهان قانون مالیات بر ارزش افزوده را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: قانون مالیات بر ارزش افزوده به دلیل موارد زیرساختی مرحله به مرحله در کشور اجرا می‌شود.

تقی‌زاده به معافیت مالیات سبد خانوار اشاره کرد و افزود: انواع میوه و محصولات کشاورزی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده سبد خانوار معاف است.

معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی گیلان سه درصد مالیات بر ارزش افزوده را شامل 1.5 درصد عوارض و 1.5 درصد مالیات ذکر کرد و یادآور شد: سالانه با اجرای برنامه پنجم توسعه یک درصد از سال گذشته به مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود و در پایان برنامه به هشت درصد می‌رسد.

وی مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری را 2.9 درصد مالیات و 2.1 درصد عوارض عنوان کرد و گفت: مالیات دریافت شده طبق ضریب جمعیتی در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به کاهش وصولی بعضی از شهرداری‌ها در توزیع مالیات بر ارزش افزوده به صورت شهرستانی، تصریح کرد: 5 شهرداری در گیلان در ردیف آخر قرار دارند و از لحاظ دریافت مالیات بر ارزش افزوده با مشکل مواجه هستند.

این مسئول از توزیع عوارض آلایندگان و گمرکات به صورت شهرستانی خبر داد و بیان کرد: 19 خدمت شهرداری‌ها مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنند و شهرداری‌ها برای دریافت آن مکلف به ثبت‌نام هستند.

معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه مناطق آزاد و مراکز صنعتی به دنبال دریافت عوارض هستند، ابراز کرد: مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها بازبینی می‌شود.

وی به مالیات بر ارزش افزوده بنزین و گاز اشاره کرد و افزود: مالیات سوخت در نرخ آن نهفته است و مالیات بر ارزش افزوده به گاز و بنزین اضافه نمی‌شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول