اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی:

70 درصد بودجه عمرانی کشور از محل درآمد مالیات است

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: 70 درصد بودجه عمرانی کشور از محل درآمدهای مالیاتی به دست می‌آید.

70 درصد بودجه عمرانی کشور از محل درآمد مالیات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یحیی یعقوب‌نژاد صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداره امور مالیاتی خوسف اظهار داشت: این ساختمان به ارزش یک میلیارد و 320 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی خریداری شده است.
وی افزود: اداره کل امور مالیاتی استان در سال گذشته 581 میلیارد ریال درآمد وصولی داشته است که 502 میلیارد ریال معادل 86 درصد از این مبلغ مختص درآمدهای مالیاتی بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: 30 درصد از بودجه عمومی کشور معادل 50 درصد از هزینه‌های جاری و 70 درصد از بودجه عمرانی کشور از محل درآمد‌های مالیاتی به دست می‌آید که معمولا این نسبت در استان‌ها نیز حفظ می‌شود.
یعقوب‌نژاد مالیات را دومین تأمین کننده منبع درآمدی کشور دانست و گفت: عمده این درآمد با توجه به قانون مالیات و ارزش افزوده در استان‌ها هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: از ابتدای وضع قانون مالیات بر ارزش افزوده از نیمه دوم مهر ماه 87 تا سه ماه نخست سال جاری مبلغ 35 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و مبلغ 23 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری باید 521 میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیاتی وصول شود، گفت: بخش عمده‌ای از مالیات‌ها به طور مستقیم در استان هزینه می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: یکی از اقلامی که هزینه‌های جاری و عوارض را تامین می‌کند مالیات است و هر ساله سهمیه‌ای برای استان در نظر گرفته می‌شود که باید حاصل شود.
مجید امینی افزود: در سال جاری باید حدود 53 میلیارد تومان از محل مالیات‌ها و حدود 10 میلیارد تومان از سایر درآمدها به حساب دولت واریز شود.
وی با بیان اینکه از مجموع درآمدهای واریز شده به حساب دولت مازاد آن به استان بر می‌گردد، گفت: در سال گذشته حدود 4 میلیارد و 700 میلیون تومان مازاد به استان برگشت داده شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید بین هزینه و درآمد در استان توازن برقرار شود تا با مشکل و کمبود اعتبار مواجه نشویم.
 انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول