اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

تحقق 88 درصدی مالیات پیش‌بینی شده در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در شش ماه نخست امسال توانسته است 88 درصد از رقم تخصیص یافته را عملی کند.

تحقق 88 درصدی مالیات پیش‌بینی شده در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی درآمد و تجهیز منابع استانی اظهار داشت: مقوله درآمد و تجهیز منابع انسانی در راستای تحقق اهداف مصوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اهمیت مقوله درآمد و تجهیز منابع انسانی باید رقم مصوب با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان تحقق یابد.

دیزج‌نژاد با بیان اینکه بحث مالیات از مهم‌ترین اولویت‌های وصول درآمدی است، افزود: اقتصاد از مبالغ ریز تشکیل شده لذا دستگاه‌های اجرایی هم با در نظر گرفتن رقم‌های جزئی در دستیابی به این امر مهم باید سهیم باشند.

دیزج‌نژاد با اشاره به اصل درآمد و هزینه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی با اولویت قرار دادن کاهش هزینه‌های غیرضروری و صرف نظر از برنامه‌های بدون ضرورت، فروش اموال مازاد را از طریق شناسایی اموال مذکور با جدیت پیگیری کنند تا با ایجاد اعتبار برای خود در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای استان گام‌های لازم را بردارند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری گفت: باید در این راستا کار تحقیقی انجام گیرد و از افراد و واحدهای تولیدی که از صاحبان در آمد واقعی و محرز هستند مالیات و حق و حقوق دولت دریافت شود.

وی گفت: در این زمینه می‌طلبد با همراهی دستگاه‌های اجرایی و استانداری و با مدیریت خاص در راستای کاهش هزینه‌ها و ایجاد راهکارهای کاهش هزینه‌های غیرضروری مانند فروش اموال مازاد و یا با ایجاد برنامه‌های نرم‌افزاری جدید و استفاده از رقم‌های جزئی به رقم کلان مورد نظر به پیش‌بینی‌های دستگاه‌های اجرایی دست یافت.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی آذربایجان‌غربی نیز در ادامه جلسه گفت: در شش ماه نخست سال 91 مبلغ یک‌هزار و 523 میلیارد ریالی از محل درآمدهای استانی تحقق یافته است.

حسین دبیری با اشاره به تحقق و سهم دستگاه‌های اجرایی از رقم پیش‌بینی، خواستار اهتمام بیشتر دستگاه‌ها در امر وصول درآمدهای عمومی شد.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش دوچندان دستگاه‌ها مبلغ درآمد پیش‌بینی شده تا آخر سال تحقق یابد.

دبیری به تشریح جداول پیش‌بینی درآمدهای سال 92 پرداخت و افزود: برآورد کارشناسی درآمدهای فوق‌الذکر با توجه به ظرفیت‌های موجود وصول درآمد در استان، روند وصولی 10 ساله، عملکرد شش ماهه دستگاه‌ها، لحاظ کردن نرخ تورم و همچنین نکته نظرات دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته که در مجموع چهار درصد افزایش نسبت به رقم مصوب سال 91 در نظر گرفته شده است.

دبیری با اشاره به اصل توازن بودجه یا توازن دریافت‌ها و پرداخت‌ها گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای کاهش هزینه‌های دولت و ایجاد منابع جدید درآمدی در سال اجرای بودجه تلاش‌های خود را افزایش دهند و این امر مهم بر عهده تمام دستگاه‌هاست تا در راستای تأمین بودجه به صورت موفق‌تر عمل شود.

وی ادامه داد: مشکلات دستگاه‌های اجرایی در زمینه تخصیص درآمدها با انتخاب روش‌های مناسب و با توجه به استانداردهای کمیته تخصیص کشوری مورد بررسی و برنامه‌ریزی دقیق قرار گرفته تا تحقق درآمدهای استانی انجام پذیرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول