اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کرمان:

30 روحانی‌ ‌بر‌ ذبح شرعی در کشتارگاه‌های ‌کرمان نظارت دارند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: 30 روحانی مستقر و دائمی بر ‌ذبح شرعی در کشتارگاه‌های‌ استان کرمان نظارت دارند.

30 روحانی‌ ‌بر‌ ذبح شرعی در کشتارگاه‌های ‌کرمان نظارت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر 30 روحانی مستقر و دائمی بر امر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های سطح استان کرمان نظارت دارند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: 28 ناظر شرعی در شمال استان کرمان و دو ناظر در جنوب استان کرمان در این زمینه فعالیت دارند.

ایمانی‌تبار افزود: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی به صورت دوره‌ای بر کار ناظران شرعی در سطح استان کرمان نظارت و ارزیابی دارد.

وی تصریح کرد: در کل کشور 500 روحانی بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها نظارت دارند که یک شانزدهم آن مربوط به استان کرمان است.

ایمانی‌تبار گفت: بحث نظارت بر ذبح شرعی دام از 11 سال قبل در استان کرمان آغاز‌ و اقدامات مناسبی در این راستا انجام شد.

وی با تاکید بر کار بیشتر رسانه‌ها در مورد ذبح شرعی دام و طیور خاطر نشان کرد: نوع قراردادهای ما با روحانیان کاملا متفاوت است و اگر یک ساعت بدون هماهنگی و جایگزینی کشتارگاه را ترک کند، تخلف محسوب شده و بررسی می‌شود.

ایمانی‌تبار در مورد نظارت بر گوشت‌های وارداتی عنوان کرد: 15 ناظر شرعی از شمال استان کرمان به خارج از کشور اعزام شدند تا بر ذبح نظارت داشته باشند.  

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمان بیان کرد: تمام موارد ذبح در استان کرمان با دست صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده کوچکترین مورد مشکوک با آن برخورد شده و حتی در مواردی اخراج شده‌اند و ما خواستار همکاری بیشتر شهرداری‌ها، مدیران عامل کشتارگاه‌ها و اصناف در زمینه ذبح شرعی دام‌ها هستیم.

ایمانی‌تبار افزود: گوشتی که از کشتارگاه‌ها تهیه شده باشد، مورد اطمینان برای مصرف‌کننده‌ها است و شهروندان در این زمینه با خیالی آسوده اقدام به خرید کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان گوشت مصرفی خود را در منازل و یا رستوران‌ها از کشتارگاه‌ها خرید کنند، زیرا نظارت کامل بهداشتی و شرعی در این مکان‌ها به عمل آمده است.

ایمانی‌تبار افزود: گوشت‌هایی که در اطراف و حاشیه شهر کشتار می‌شوند، مورد تایید نبوده و شهروندان از خرید آن خودداری کنند. 

وی گفت: شهروندان بیشترین همکاری را در زمینه موارد مشکوک غیر بهداشتی و غیر شرعی می‌توانند با ‌شماره تلفن‌های 09131418976 و 09131963980 به صورت مستقیم و یا شماره فاکس 2453040 تماس برقرار کنند.

ایمانی‌تبار بیان کرد: فروش و استفاده از گوشت‌های حرام مانند خرچنگ و ... در صورت اعلام به سازمان حتما مورد برخورد قرار می‌گیرد و مغازه پلمپ می‌شود.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول