اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:

کشتارگاه شهرستان گناوه به پیش سردکن مجهز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گقت: با همکاری موثر فرمانداری و شهرداری گناوه و سایر مسئولان پیش سردکن در کشتارگاه دام این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

کشتارگاه شهرستان گناوه به پیش سردکن مجهز شد

مرتضی بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص نصب و راه‌اندازی پیش سردکن در کشتارگاه‌های سنتی دام استان اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده و با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان گناوه پیش سردکن در کشتارگاه دام در این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

بحرانی در ادامه افزود: در حال حاضر کشتارگاه نیمه صنعتی دام شهرستان بوشهر واقع در چاه‌کوتاه نیز از سال گذشته و همچنین در سه کشتارگاه سنتی در شهرستان‌های دشتی، کنگان و گناوه در سال‌جاری مجهز به سیستم پیش سردکن شده و هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در ارتباط با فواید وجود سیستم پیش سردکن در کشتارگاه‌ها اظهار داشت: وجود سیستم پیش سردکن در کشتارگاه دام امری ضروری است، نگهداری لاشه‌های کشتاری به مدت 24 ساعت در دمای یخچالی بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد، علاوه بر ترد شدن گوشت، باعث گذراندن مرحله جمود نعشی در گوشت می‌شود.

بحرانی گفت: بدین ترتیب با کاهش PH لاشه‌ها باعث حذف پاتوژن‌های احتمالی خواهد شد و مصرف اینگونه فرآورده پروتئینی دارای امنیت بالایی از لحاظ بهداشتی است.

بحرانی گفت: مجموعه دامپزشکی نهایت همواره نهایت تلاش خود در زمینه تامین امنیت غذایی و همچنین تضمین سلامت سفره غذایی جامعه خواهد داشت و این امر با برنامه‌ریزی‌های مدون و مستمر و با تلاش کارشناسان مجرب در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: تجهیز کشتارگاه‌های استان به پیش سردکن نیز گام بلندی در راستا بوده است که حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی و بخصوص استاندار بوشهر در پیشبرد این اهداف نقش بسزایی داشته است.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول