اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به رغم سرمایه‌گذاری 10 میلیاردی تومانی

تنها از 30 درصد ظرفیت کشتارگاه صنعتی یزد استفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست کشتارگاه صنعتی یزد گفت: با وجود اینکه 10میلیارد تومان در کشتارگاه صنعتی یزد سرمایه‌گذاری شده است، اکنون تنها از 30 درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود.

تنها از 30 درصد ظرفیت کشتارگاه صنعتی یزد استفاده می‌شود

سیروس سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی یزد به طور رسمی از ابتدای سال 85 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و حجم بالایی از سرمایه‌گذاری این کشتارگاه، تسهیلات بانکی بوده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری از طریق تسهیلات بانکی را بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ارزش فعلی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این کشتارگاه بالغ بر 10 میلیارد تومان است.

سلیمانی تاکید کرد: با وجود این حجم سرمایه‌گذاری بالا، در حاضر تنها 30 درصد از ظرفیت این کشتارگاه عظیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با این حساب اکنون روزانه تنها 390 راس دام سبک و 14 راس دام سنگین در این کشتارگاه ذبح می‌شود.

سرپرست کشتارگاه صنعتی یزد خاطرنشان کرد: این در حالی است که این کشتارگاه ظرفیت ذبح روزانه حداقل هزار و 200 راس دام سبک و 150 راس دام سنگین را دارد.

سلیمانی، علت عدم استفاده از کل ظرفیت این کشتارگاه را، عدم توجیه مردم نسبت به مصرف گوشت سالم، تعطیل نشدن کشتارگاه‌های سنتی در مرکز استان و شهرستان‌های اطراف و کشتار قاچاق دام اعلام کرد.

وی عنوان کرد: به همین دلیل، واحدهای جنبی سردخانه نیز توجیه اقتصادی ندارند و آغاز فعالیت آنها هیچ صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

سلیمانی از جمله واحدهایی که در کنار این کشتارگاه قادر به فعالیت خواهند بود و توان اشتغالزایی دارند را تولید پودر گوشت و تبدیل ضایعات، پور خون برای خوراک دام و طیور، فرآوری آلایش‌ دام و ... اعلام کرد.

وی اظهار داشت: خواسته ما برای فعال شدن و استفاده از تمام ظرفیت کشتارگاه صنعتی یزد، تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی و تجمیع همه فعالیت‌ها در کشتارگاه صنعتی است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر به این روش با این میزان استفاده از ظرفیت کشتارگاه صنعتی یزد پیش برویم، احتمال تعطیلی کشتارگاه یا رغبت شهرداری به سمت ایجاد کشتارگاه نیمه صنعتی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: گوشتی که در حال حاضر در اختیار مردم قرار می‌گیرد، به دلیل عدم توجه به نگهداری در دماهای مورد نیاز، ارزش غذایی چندانی ندارد و لازم است صنف قصاب و مردم در این زمینه توجیه شوند.

سلیمانی تاکید کرد: گوشت پس از 24 ساعت نگهداری در دمای صفر تا چهار درجه باید به تونل انجماد برود و به دمای 40 درجه زیر صفر برسد تا به مدت یک سال قابل نگهداری باشد اما عملا این اقدام در کشتارگاه‌های سنتی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در یزد، جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی و توجه بیشتر به مسائل بهداشتی بوده است، خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی یزد توان پوشش شهرستان‌های اردکان، میبد، صدوق، یزد، تفت، مهریز، بافق و بهاباد را داشت اما با ادامه این روند و عدم استفاده از ظرفیت کشتارگاه صنعتی، پوشش دادن این شهرستان‌ها مقرون به صرفه نخواهد بود.

سرپرست کشتارگاه صنعتی یزد همچنین از راه‌اندازی شرکت فرآوری مواد پروتئینی یزد با سرمایه اولیه 100میلیون تومان خبر داد و افزود: 45 درصد سهام متعلق به شرکت پشتیبانی دام کشور و 55 درصد متعلق به شهرداری، شرکت گوشت یزد، اتحادیه صنف قصاب و اتحادیه دامداران و سازمان همیاری شهرداری است.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول