اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار محمد طهرانی‌مقدم:

شهید طهرانی‌مقدم از شاگردان آیت‌الله خوشوقت بود

خبرگزاری فارس: برادر شهید حسن طهرانی‌مقدم با بیان اینکه برادرش یکی از شاگردان آیت‌الله خوشوقت بوده است، گفت: من و بردارم سال‌ها در محضر این استاد ارزشمند تلمذ کرده و از وجود ایشان بهره‌های زیادی گرفتیم.

شهید طهرانی‌مقدم از شاگردان آیت‌الله خوشوقت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد طهرانی‌مقدم ظهر امروز در همایش روز مهندس با تسلیت وفات آیت‌الله خوشوقت اظهار کرد: ایشان یکی از بزرگ‌ترین عالمان دین جهان اسلام به شمار می‎رفتند؛ به طوری که شاگردان بسیاری در محضر این استاد والا‌مقام درس علم و معرفت آموختند.

وی با بیان اینکه شهید حسن طهرانی‌مقدم یکی از شاگردان آیت‌الله خوشوقت بود، تصریح کرد: من و بردارم سال‌ها در محضر این استاد ارزشمند تلمذ کرده و از وجود ایشان بهره‌های زیادی گرفتیم.

طهرانی‌مقدم، تمسک به ثقلین را مهم‌ترین سفارش آیت‌الله خوشوقت عنوان کرد و گفت: ایشان یک سفارش همیشگی داشت و آن تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) بود.

مدیر موسسه فرهنگی شهدای غدیر در ادامه با گرامیداشت روز مهندس گفت: شایسته است تا در این روز خدمات ارزشمند خواجه نصیرالدین طوسی را گرامی داشته و یاد و خاطره شهدای فناوری کشور را نیز زنده نگه داریم.

طهرانی‎مقدم با اشاره به خدماتی که شهید تهرانی‌مقدم به انقلاب اسلامی ارائه کرد، افزود: این شهید ولایی از سال‎های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیر و سلوک خود را از مسجد آغاز کرد و با تاسی از آموزه‌های امام خمینی (ره) در مسیر انقلاب و راه امام (ره) قرار گرفت.

وی ادامه داد: شهید طهرانی مقدم در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقابله با جریان انحرافی و در سال‌های هشت سال دفاع مقدس نقش پررنگ و گسترده‌ای در دفاع از کشور و نظام اسلامی ایفا کرد.

بردار شهید حسن طهرانی‎مقدم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مقام حاج حسن این شهید را سرداری جهادگر و دانشمندی برجسته معرفی کرد و گفت: حاج حسن در جهاد خودکفایی به اوج رسید و در همه صحنه‌ها و مقاطع مختلف نظام حضوری فعال و تاثیرگذار داشت.

مدیر موسسه فرهنگی شهدای غدیر با بیان اینکه شهید حسن طهرانی‌مقدم یکی از چهره‌های موثر در شناسایی و دفع فتنه 88 بود، اظهار کرد: وی در جریان فتنه 88 با بینش بالایی که داشت بصیرتی نو به مردم بخشید و توانست کشور را در برابر این آسیب محافظت کند.

وی به ویژگی‌های شخصیتی شهید طهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: اخلاص، تفکر، مدیریت قوی و توانمند، تلاش، کوشش، اجتهاد و تمسک به اهل بیت (ع) از مهم‌ترین ویژگی‌های حاج حسن بود.

طهرانی‎مقدم گفت: موفقیت‌ها و سربلندی ایران اسلامی مرهون خون شهدای اسلام و نظام بوده و برهمین اساس ضروری است تا با ولایت‌مداری خود پاسدار و قدردان خون این بزرگان باشیم.

انتهای پیام/68004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول