اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر:

ولایتمداری شاخص انتخاب رئیس جمهوری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر اینکه شاخص انتخاب رئیس جمهور و اعضای شورای اسلامی ولایتمداری است، گفت: باید ولایتمداری در آنها موج بزند تا جامعه در مسیر ارزش‌ها قدم بردارد.

ولایتمداری شاخص انتخاب رئیس جمهوری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه دو انتخابات مهم درپیش رو داریم تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری و اعضای شورای اسلامی دقت کرد و افراد خوبی را انتخاب کنید.

وی ویژگی ریاست جمهوری خوب را توجه به مسائل فرهنگی و ارزشی و داشتن علم اقتصاد و توجه به مشکلات مردم دانست  و ادامه داد: رئیس جمهور خوب باید ولایتمداری در آن موج بزند تا جامعه در مسیر ارزش‌های اسلامی قدم بردارد.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه با تشریح نظام سلطه و اهداف آنها در جهان تصریح کرد: مدیریت استکبار در جهان به سمت و سوی ناآرامی در کشورها، ترویج فساد و فقر به پیش می‌رود که در این مدیریت از ابزار علمی، هنری و اقتصادی استفاده می‌کند.

دشتی افزود: از بین بردن فرهنگ هویتی، دینی و اعتقادی در نسل بشر و ایجاد تفرقه و جنگ بین اقوام، قبیله‌ها و نسل‌ها از دیگر اهداف استکبار است به گونه‌ای که با ایجاد ناامنی و جنگ جامعه را به سوی فساد سوق می‌دهند.

وی وظیفه نظام اسلامی ایران را کوشش در بیداری مردم جهان دانست و تاکید کرد: نقطه امید در جهان نظام‌ها نیستند بلکه ملت‌ها هستند که نظام اسلامی ایران باید با استفاده از ابزار هنر و برنامه‌های علمی آنان را آگاه کند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه مردم جهان باید از پیشرفت‌های ایران اسلامی آگاه شوند، بیان کرد: امروز باید با استفاده از هنر فیلم پیام‌رسان ارزش‌ها باشیم و مردم جهان باید از اسلام پیشرفته آگاه شوند تا ایران اسلامی را به‌عنوان الگو قرار دهند.

دشتی، تفرقه افکنی میان خواص از دیگر اهداف دشمن ذکر کرد و گفت: وظیفه خواص در این برهه از زمان نشان دادن وحدت و انسجام است و نباید با تفرقه و اختلاف زمینه خوشحالی دشمنان را فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون به انواع گوناگون در جنگ و ستیز بوده است ولی جنگ این بار دشمنان با جنگ‌های قبلی تفاوت‌های زیادی دارد به گونه‌ای که امروز جنگ‌ها به خانه‌ها کشانده شده است.

دشمن جنگ را بین خانواده کشانده است

وی تهاجم فرهنگی و اقتصادی  دشمن را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: میدان جنگ‌های قبلی مشخص بود ولی امروز دشمن با ایجاد نارضایتی، جنگ را به خانواده‌ها کشانده است که لازم است مردم با هوشیاری بویژه در برنامه‌های معیشتی از اختلافات و کشمش‌ها بپرهیزند.

امام جمعه موقت بوشهر جوانان و نوجوانان را خط مقدم این جنگ دانست و یادآور شد: کسانی که توجه به برنامه‌های مبتذل ماهواره‌ای غربی دارند صدمات جنگ و تهاجم بیشتر به طرف آنهاست و بر همین اساس داشتن علم و اندیشه و دقت نظر در این جبهه الزامی است.

دشتی، داشتن مصونیت از جبهه فرهنگی و اقتصادی را منوط به وجود اندیشه‌های ظریف، صداقت، دقت نظر در افراد دانست و افزود: خانواده‌ها باید صبر و استقامت در فرهنگ زندگی خود نهادینه کنند.

وی داشتن فرهنگ مدیریت مصرف را از دیگر سلاح‌های مبارزه با تهاجم اقتصادی برشمرد و تاکید کرد: اگر مردم در تهاجم اقتصادی مدیریت مصرف در زندگی خود لحاظ کنند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و فرهنگ مصرف بی رویه را از زندگی آن‌ها دور می‌شود.

انتهای پیام/66006/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول