اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در کرسی‌خانه سنتی آذربایجان‌شرقی

فاز نخست مجتمع اقامتی، گردشگری شانلی سهند بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: فاز نخست مجتمع اقامتی، گردشگری و تفریحی شانلی سهند در فضایی به وسعت 2.5 هکتار بهره‌برداری شد.

فاز نخست مجتمع اقامتی، گردشگری شانلی سهند بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع در دو فاز در حال ساخت است که احداث فاز نخست با وسعت 15 هزار متر مربع، به پایان رسیده و اغلب بخش‌های آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به محل ساخت مجتمع اقامتی، تفریحی و رفاهی شانلی یادآور شد: قرار گرفتن این مجتمع در مسیر پیست اسکی سهند و مجاورت با روستای ثمر خزان با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و طبیعت بکر و بی‌نظیرش، با فراهم آوردن امکانات اقامتی و رفاهی می‌تواند عاملی برای جذب بیش از پیش گردشگران به این منطقه شود.

محمدی از صدور موافقت‌های اصولی برای آغاز به کار فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز بعدی مجتمع خدمات توسعه‌ گردشگری همچون امکانات هتل، کمپینگ و رودخانه‌های مصنوعی راه‌اندازی خواهد شد.

سرمایه‌گذار مجتمع اقامتی، گردشگری و تفریحی شانلی سهند نیز با اشاره به مشخصات فاز نخست مجتمع اظهار داشت: بخش عمده‌ای از سوئیت‌های اقامتی ویلایی، سالن تفریحات، سالن بدنسازی، تالار و رستوران پذیرایی، فست فود و کافی شاپ این مجموعه با اتمام ساخت هم اکنون آماده استفاده گردشگران هستند.

نیما برادران‌نخجوانی محوطه آلاچیق‌ها، محوطه ورزشی و پیست اسکی آموزشی را دیگر تاسیسات بهره‌برداری شده این طرح خواند و گفت: کافه سنتی در قالب یک کرسی خانه با شمایل و ویژگی‌های بومی آذربایجان‌شرقی از دیگر بخش‌های این مجموعه رفاهی به شمار می‌رود که می‌تواند توجه گردشگران را به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی به خود جلب کند.

وی با اشاره به حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از طرح‌های سرمایه‌گذاری، نگاه مثبت دستگاه‌های مرتبط با امر گردشگری را در ساخت این مجتمع بزرگ رفاهی اثرگذار دانست و تصریح کرد: ساخت این مجتمع با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در سال 88 آغاز شده است.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول