اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران صورت گرفت

اعطای موافقتنامه تاسیس 5 منطقه نمونه گردشگری در گلستان+ تصاویر

خبرگزاری فارس: موافقتنامه تاسیس 5 منطقه نمونه گردشگری استان گلستان، به شهرداران مربوطه برای عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران اعطا شد.

اعطای موافقتنامه تاسیس 5 منطقه نمونه گردشگری در گلستان+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، دبیر کارگروه گردشگری استان گلستان گفت: براساس ماده هشت قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مصوب 19/2/1380 ایجاد تاسیسات زیربنایی و ایرانگردی و جهانگردی و ارائه خدمات مناسب به جهانگردان، دولت می‌تواند در مناطق مستعد کشور و قطب‌های گردشگری با تاکید بر مناطق کمتر توسعه‌یافته به متقاضی بخش غیردولتی اجازه تاسیس مناطق نمونه گردشگری را بدهد.

قربان عباسی مناطق نمونه گردشگری را مناطقی برشمرد که در جوار جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و گردشگری کشور به منظور ارائه خدمات به گردشگران توسط بخش غیردولتی براساس ماده هشت و آیین‌نامه مناطق نمونه گردشگری تاسیس و اداره می‌شوند.

وی افزود: با توجه به نقش و اهمیت مناطق نمونه گردشگری در رونق گردشگری کشور و به ویژه جذب مشارکت‌های خصوصی و غیردولتی در این فرایند حرکت گسترده‌ای توسط دولت نهم برای مصوب کردن مناطق دارای قابلیت به عمل آمد که طی سفرهای اول و دوم ریاست‌جمهور به استان گلستان، 30 منطقه تفرجی استان گلستان به عنوان مناطق نمونه گردشگری مصوب هیئت وزیران شدند.

عباسی با اشاره به این مناطق نمونه گردشگری استان ادامه داد: سه منطقه تفرجی به عنوان مناطق نمونه گردشگری در شهرستان بندرترکمن، دو منطقه در شهرستان بندرگز، پنج منطقه در شهرستان رامیان، چهار منطقه در شهرستان کردکوی، سه منطقه در شهرستان کلاله، هفت منطقه در شهرستان گرگان، یک منطقه در شهرستان آزادشهر، دو منطقه در شهرستان گنبدکاووس، یک منطقه در شهرستان مینودشت و دو منطقه در شهرستان علی‌آبادکتول به عنوان مناطق نمونه گردشگری استان گلستان معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: قبل از واگذاری مناطق نمونه گردشگری به سرمایه‌گذاران واجد شرایط و صدور موافقتنامه برای آنان مطالعات پایه مناطق نمونه باید توسط استان انجام می‌پذیرفت که این اداره کل مطالعات امکان‌سنجی تمام مناطق به همراه بسته‌های سرمایه‌گذاری به فارسی و انگلیسی، فرم‌های ستاد سرمایه‌گذاری شامل unido ،summary ، sheet به فارسی و انگلیسی را تهیه و مقدمات واگذاری مناطق نمونه به سرمایه‌گذاران را آماده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: پس از صدور موافقتنامه تاسیس و واگذاری منطقه، سرمایه‌گذار موظف به انجام مطالعات جامع و تفصیلی منطقه می‌شود که پس از تایید کارگروه گردشگری استان، کارگروه مسکن و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی استان و ابلاغیه تاییدیه طرح از مرکز، عملیات اجرایی توسط سرمایه‌گذار آغاز می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: تاکنون سه منطقه نمونه گردشگری در این استان شامل پارک جنگلی النگدره، ساحل بندرترکمن، پارک جنگلی کبودوال علی‌آبادکتول دارای موافقتنامه تاسیس هستند و با تفویض اختیار صورت گرفته از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پرونده پنج منطقه نمونه گردشگری دیگر نیز شامل ساحل بندرگز، شبنم نوده‌خاندوز، پارک طبیعت شیرآباد، چهل‌چای مینودشت، آق‌سو کلاله تکمیل و موافقتنامه تاسیس آنها صادر شده است.

عباسی عنوان کرد: در این کارگروه موافقتنامه تاسیس مناطق نمونه گردشگری به همراه سی‌دی مربوطه و شرح خدمات و مطالعات جامع این مناطق به انضمام فرایند اجرایی مناطق نمونه و قرارداد مربوطه به پنج شهردار این مناطق اعطا شد تا با عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران روند اجرایی سرمایه‌گذاری در این مناطق آغاز شود.

وی گفت: پرونده هفت منطقه نمونه دیگر (منطقه نمونه گردشگری تالاب آلماگل، پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی، مختومقلی فراغی، هزارپیچ، ناهارخوران، شموشک و منطقه نمونه گردشگری جزیره آشوراده) نیز برای صدور موافقتنامه تاسیس در حال تکمیل شدن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده باقی مناطق نیز در دست بررسی است تا در صورت فاقد مشکل بودن، عرصه برای واگذاری مناطق به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول