اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

پیام و آموزه‌های قرآن درون جامعه نفوذ پیدا کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: پیام و آموزه‌های قرآن باید درون جامعه نفوذ و در سطح زندگی آحاد جامعه نمود عینی داشته باشد.

پیام و آموزه‌های قرآن درون جامعه نفوذ پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی ظهر امروز در گردهمایی فعالان عرصه گسترش تفسیر قرآن در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات خراسان‌رضوی اظهار کرد: بحمدالله در کشور نهضت همه جانبه در مسیر قرآن آغاز شده است.

وی افزود: تعمق و تدبر در آیات و مفاهیم قرآنی که لازمه جامعه اسلامی است امروز در کشور به خوبی به آن پرداخته شده و شاهد نیروهای کارآمد و مؤثر در حوزه تفسیر و تدبر هستیم.

مرویان حسینی با بیان اینکه برگزاری گردهمایی فعالان عرصه تفسیر قرآن گامی در مسیر تدبر، تفسیر، عمل به قرآن و جلوه بخشیدن به پیام‌های قرآنی است، خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم که ایران قطب فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام و رهبر معظم انقلاب پرچمدار عرصه فعالیت در قرآن است.

وی تصریح کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید نهضت قرآنی روزبه‌روز گسترش یابد؛ امروز فعالیت‌های جامعه قرآنی برای نهادینه‌سازی آموزه‌های قرآن در دو سطح قابل بررسی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در دو بخش خواص و عوام، یادآور شد: سطح خواص جامعه قرآنی که همان علما، فضلا و پژوهشگران قرآن هستند باید با مطالعه و پژوهش دقیق به استخراج مدل‌های لازم برای زندگی انسان امروز از قرآن بپردازند.

مرویان حسینی ادامه داد: سطح عوام جامعه نیز باید در تعامل با خواص به شکل هدفمند برای جامعه‌سازی قرآنی تلاش ویژه کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید فعالیت‌های قرآنی برای ایجاد انسان تراز قرآن و جامعه تراز قرآن باشد، گفت: پیام و آموزه‌های قرآن باید درون جامعه نفوذ و در سطح زندگی آحاد جامعه نمود عینی داشته باشد.

مدیرکل تبلبغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: انتقال معارف قرآنی در سطح جامعه باید توسط دانش‌آموختگان، طلاب، علما، فضلا و ائمه جماعات صورت گیرد.

مرویان حسینی تاکید کرد: جامعه خواص قرآنی باید با بهره‌گیری از منابع قرآنی و به‌کارگیری فنون و مهارت‌های صحیح انتقال معارف در این مسیر مؤثر واقع شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی یادآور شد: گردهمایی فعالان عرصه گسترش تفسیر قرآن فرصت مغتنمی برای دستیابی به شاخصه‌های کارآمد تربیت انسانی تراز قرآن و جامعه تراز قرآن است.

انتهای پیام/70023/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول