اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

جوانان قرآنی اصلی‌ترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: جوانان قرآنی و متعهد اصلی‌ترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

جوانان قرآنی اصلی‌ترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" در آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر دومین جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز اظهار داشت: باید از توانمندی‌های نسل جوان و ارزشی که در تولید محتوای ارزشی در فضای سایبر نقش موثری دارند، بیش از پیش بهره‌مند شویم.

وی گفت: فضای مجازی با توجه به گستردگی و تاثیر عمیق آن در افکار عمومی علی‌الخصوص مخاطبان جوان نیازمند توجه بیشتر و تولید محتوای ارزشی در آن است.

داننده گفت: قرآن کریم عطیه‌ بی‌بدیل الهی و معجزه‌ جاویدان پیامبر عظیم‌الشان اسلام است که با نفحات رحمانی خویش همچون ریسمانی آویخته از فراز عالم جان بر گستره‌ی خاک در قالب کتابی بی‌همانند، هدایتگر همه‌ی عصرها و نسل‌هاست.

وی افزود: دستورالعملی عزت آفرین و سعادت بخش که بایستی بر راز و رمز و مفاهیم آسمانی آن وقوف یافت و بستر تحقق عبارات، ‌اشارات، ‌لطائف و حقایق آن را در عرصه‌های مختلف زندگی فراهم ساخت چراکه قرآن منشور هدایت و نسخه‌ی شفابخش برای شایسته زیستن است.

داننده گفت: ‌برگزاری منظومه جشنواره قرآنی آیات در سال‌های اخیر فرصت مغتنمی را فراهم ساخته که صاحبان اندیشه از تمام استعدادها و ظرفیت‌ها برای رساندن معارف قرآن در قالب هنر به نسل جوان و نوجوان جامعه استفاده کنند.

وی افزود: در این میان فضای مجازی با قابلیت فراگیری بی‌نظیر، ‌سرعت انتقال، تکثیر سریع و آسان و علاقه‌ نسل امروز به استفاده از فناوری‌های نو و گسترش نرم‌افزارهای قرآنی یکی از مناسب‌ترین شیوه‌ها برای تعمیق اندیشه‌های قرآنی است.

داننده گفت: این اداره کل برنامه‌های متعددی همچون تولید سی دی تصویری ترتیل قران کریم،‌ برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در سطح استان، برگزاری دوره‌های آموزش مربیان قرآنی، جشنواره تصویرسازی قصص قرآنی و دو دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی را در حوزه قرآن و معارف قرآنی برگزار کرده است.

وی با اشاره به روند اجرای این جشنواره گفت: پس از اعلام فراخوان دومین جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی دو هزار و 687 وبلاگ در این جشنواره ثبت‌نام کردند که پس از بررسی هیات داوران 721 وبلاگ به بخش مسابقه راه یافتند و 53 وبلاگ به عنوان وبلاگ‌های برتر معرفی شدند.

براساس این گزارش دومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی از سری جشنواره‌های قرانی "آیات" بوده و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حمایت و همکاری معاونت قرآن و عترت، کانون فرهنگ و ادب آذربایجان، دبیرخانه دائمی جشنواره‌های قرآنی آیات و در هفت بخش وبلاگ متنی شامل مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احادیث، گزارش و خبر، خاطره‌نویسی،‌ آموزش، ‌تاویل، تفسیر و تدبر و دو بخش ویژه موضوعی شامل انسان از منظر قرآن کریم، وبلاگ مراکز و موسسات قرآنی، سه بخش فتوبلاگ، ‌پادکست، ویدئوکست با موضوع‌های مختلف قرآنی برگزار شده و نفرات برتر آن در تبریز معرفی شدند.

انتهای پیام/60002/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول