اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

شرط اصلی بهره‌گیری از قرآن طهارت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: شرط اصلی بهره‌گیری از قرآن طهارت است و برای کسب طهارت باید نفس خود را کنترل کنیم.

شرط اصلی بهره‌گیری از قرآن طهارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در جمع فرهنگیان این شهرستان با اشاره به اهمیت تدبر در قرآن کریم اظهار داشت: عده‌ای اهل تدبر نیستند و مراجعه به قرآن ندارند و قرآن را برای استخاره، مهریه عروس، چشم زخم و ... می‌خواهند.

وی افزود: عده‌ای هستند که قصد دارند، قرآن را بفهمند، اما نمی‌توانند، زیرا قلب آنها مشکل دارد و مانند کسانی هستند که به دریا دسترسی دارند، اما چون شنا کردن را بلد نیستند نمی‌توانند، شنا کنند.

عسکری تصریح کرد: «افلا تدبرون» در قرآن یک نوع استفهام انکاری است یعنی آیا تدبر نمی‌کنید که یک امر همراه با تهدید است، یعنی همه باید در قرآن تدبر کنند و شهامت ورود به قرآن را داشته باشند، وظیفه همه است که به اندازه فهم خود از مطالب قرآن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری می‌خواهند در قرآن تدبر کنند، اما چیزی نصیب آنها نمی‌شود، مهم‌ترین وسیله تدبر در قرآن که انسان را دست پر بر می‌گرداند، پاکیزگی و طهارت است،«جز پاکان از قرآن بهره نمی‌گیرند» انسان تا خود را از پلیدی‌ها پاک نکند، نمی‌تواند به معنای قرآن دست پیدا کند و در آن تدبر کند.

امام جمعه جیرفت گفت: انسان باید از نفس خود پاسبانی کند و ورودی‌های خود مانند دیدنی‌ها، شنیدنی‌ها و خوردنی‌ها را و همچنین خروجی‌های خود مانند حرف و کلام خود را کنترل کند و تمام اعضای بدن تحت کنترل و اراده عقلی باشد.

عسکری اذعان داشت: چشم و دل انسان بیشترین نقش را در صادرات و واردات اعمال و رفتار انسان دارد، در قران به شکل جمع بیان شده‌اند و باید بیشتر کنترل شوند، دلی که غیر خدا به آن راه یابد، جای خدا نیست، دل‌ها، چشم و زبان را مراقب باشید.

وی با بیان اینکه کسانی که بعد از غیبت نماز می‌خوانند، مانند این است که با دهان نجس با خداوند متعال حرف می‌زنند، افزود: خداوند فرمان تهدیدآمیز به انسان داده است، شرط اصلی بهره‌گیری از قرآن طهارت است و برای کسب طهارت باید نفس خود را کنترل کنیم.

انتهای پیام/80002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول