اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

اجرای 42 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای 42 برنامه مناسبتی در بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد.

اجرای 42 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اجرای برنامه‌های هدفمند فرهنگی با رویکرد تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی و ارتقای سطح بصیرت از جمله اهدافی است که اداره کل اوقاف در اجرای برنامه‌های مختلف دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ویژه برنامه‌های مناسبتی در بقاع به تعداد 42 مورد در سال اجرا می‌شود، افزود: ارتقاء نقش بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی در مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن، تولید قدرت نرم و افزایش سرمایه اجتماعی از اهدافی است که در اجرای برنامه‌های اداره کل اوقاف دنبال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه تحقق منویات ولی‌فقیه در امور بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی ( به ویژه در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی) از مهم‌ترین اهداف اداره کل اوقاف در اجرای برنامه‌های مختلف است، اضافه کرد: بسترسازی برای تقویت حضور مردم در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نیز هدفی است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی عملیاتی می‌شود.

*اجرای فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه استان زنجان

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف استان زنجان در این زمینه افزود: بازسازی امامزاده ابراهیم (ع) شیوه و همچنین بازسازی امامزاده حیدر (ع) ریحان از جمله اقداماتی است که در راستای فعالیت‌های عمرانی و توسط اداره کل اوقاف استان زنجان انجام شده است.

باقری همچنین با اشاره به بازسازی و اتمام سفت‌کاری امامزاده اسحاق (ع) شهر ابهر افزود: تهیه طرح تکمیل بقعه امامزاده اسحاق (ع) شریف‌آباد نیز توسط این اداره کل اجرایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث راه، احداث زائرسرا تکمیل بقعه، تکمیل سرویس بهداشتی امامزاده یعقوب صائین‌قلعه اضافه کرد: همچنین عملیات تهیه طرح امامزاده اسماعیل شناط نیز توسط اداره کل اوقاف استان زنجان عملیاتی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به سایر فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره کل نیز اشاره داشت و گفت: تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از اهدافی است که اداره کل اوقاف دنبال می‌کند.

وی همچنین با اشاره به عملیات عمرانی (احداثی و تکمیلی) انجام شده در بقاع متبرکه استان زنجان افزود: محوطه‌سازی و تکمیل بنا و تهیه طرح حسینیه اعظم زنجان، آزادسازی عرصه و اجرای پارکینگ زینبیه اعظم زنجان، تهیه طرح و توسعه ساختمان اداری و فرهنگی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، تخریب وبازسازی و همچنین نصب ضریح امامزاده احمد برون و تخریب و بازسازی جاده دسترسی امامزاده حسن مثنی (ع) امام کندی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این اداره کل و در راستای عملیات عمرانی و بازسازی بقاع متبرکه انجام شده است.

انتهای پیام/73005/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول