اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان:

رسانه نقش عمده‌ای در فرهنگ سازی دارند / میزان مطالعه در استان خوزستان 37 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امروز رسانه‌ها بخش عمده‌ای از فرهنگ سازی شهر را عهده‌دار هستند و مشکلات و نیازمندی‌های عمومی شهر را جست و جو و مرتفع می‌کنند.

رسانه نقش عمده‌ای در فرهنگ سازی دارند / میزان مطالعه در استان خوزستان 37 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر در سومین جشنواره شهر و رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان مشاور، کمبودها را در قالب تحلیل، مقاله، عکس، خبر و گزارش ارائه می‌دهند و به مدیریت شهری کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش عمده‌ای در فرهنگ سازی شهر دارند، تصریح کرد: مطبوعات جایگاه خود را در استان خوزستان به دست آورده است و با رشد کمی و کیفی در آینده نزدیک درخشان‌تر و کارسازتر ظاهر می‌شوند.

*مطبوعات و چاپ و نشر در استان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: مطبوعات و چاپ و نشر در استان خوزستان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و صنایع کلان و دستگاه‌های استان، آگهی‌های تبلیغاتی و کتاب‌های چاپی خود را به خارج از استان می‌فرستند و در این زمینه باید به مطبوعات و صنعت چاپ و نشر در خوزستان بیشتر توجه شود.

وی افزود: امروز مسئولان کشور و استان به نقش رسانه در کشور اقرار می‌کنند که تاثیرگذاری رسانه‌ها مایه فخر و مباهات است.

سپهر یادآوری کرد: بیشترین میزان مطالعه در استان خوزستان 37 درصد بوده که آن هم شاخص مطالعه در حوزه مطبوعات است.

وی با بیان اینکه مطبوعات نیازمندی‌های فکری، اجتماعی، فرهنگی، درمانی و روانی جامعه را تامین می‌کنند، ادامه داد: امروزه یکی از مهمترین حرف مسئولان، پردازش مطبوعات است و این پیام رسالت اصحاب رسانه را سنگین‌تر می‌کند.

*سرای روزنامه نگاران گامی موثر برای انتقال تجربیات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه راه اندازی سرای روزنامه نگاران به عنوان یک اتاق فکر می‌تواند در این راستا برای انتقال تجربیات موثر باشد، گفت: مردم ایران استحقاق پاک‌ترین و کیفی‌ترین خدمات را در بخش‌های مختلف دارند.

وی ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری به مسولان کشوری مبنی بر پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و پردازش به خدمت گزاری به مردم باید در همه مراحل مدیریتی جاری باشد.

سپهر با تاکید بر اینکه مسئولان در همه بخش‌ها کمر همت را برای خدمتگزاری به ملت ببندند، اظهار کرد: ملت ایران با همت بلند، طاغوت را سرکوب کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

*اساس کار مدیران دین و ولایت باشد

به گفته وی مدیران باید فعالیت و کار خود را سازماندهی کنند و صبغه دین و ولایت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان در مدیریت دینی و اجرایی در یک شرایط آرمانی قرار دارد گفت: برای ایجاد شرایط مطلوب در جهت خدمت به مردم باید تعاملات بیشتر شود.

وی در پایان گفت: در همین راستا باید نشست‌های تخصصی و کارشناسی برگزار و در قالب یک کمیته تخصصی نیازمندی‌های شهر بررسی شود.

انتهای پیام/72001/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول