اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر خبر داد

آموزش مرواربافی برای زندانیان ملایر توسط میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از آموزش مرواربافی برای زندانیان ملایر توسط این اداره در داخل و خارج از زندان خبر داد.

آموزش مرواربافی برای زندانیان ملایر توسط میراث فرهنگی

محمد رضا بشری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولیدات داخلی این اداره با همکاری زندان ملایر اقدام به آموزش هنر مرواربافی برای زندانیان رأی‌باز در خارج از زندان کرده است.

وی عنوان داشت: همچنین آموزش مرواربافی برای زندانیان داخل از زندان نیز در حال انجام است که علاوه بر یادگیری این هنر باعث ایجاد شغل و حمایت از زندانیان شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر بیان کرد: این آموزش‌ها که از دی ماه آغاز شده برای زندانیان رأی‌باز در خانه مصدقی توسط هنرمندان این رشته در حال انجام است و تا کنون یکصد نفر از زندانیان در داخل زندان و خانه مصدقی این آموزش‌ها را کسب و به این هنر مشغول شده‌اند.

وی در ادامه افزود: هنر مرواربافی به عنوان دومین هنر شهرستان ملایر بعد از منبت‌کاری بوده و در حال حاضر بیش از 500 نفر در بیش از 90 کارگاه در شهرستان ملایر به این هنر اشتغال دارند.

بشیری گفت: برای تنوع بیشتر در کار پنج نفر از هنرمندان متبحر شمال کشور نیز امسال به شهرستان ملایر دعوت شده و روش‌های و مدل‌های جدید هنر مرواربافی را به هنرمندان این شهرستان آموزش داده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از اشتغال بسیاری از زنان در روستاهای توجغاز، دهنو و قشلاق‌دهنو به این هنر در قالب مشاغل خانگی خبر داد و افزود: اشتغال زنان خانه‌دار به این کار علاوه بر درآمدزایی باعث رونق اقتصادی این هنر در شهرستان شده و بسیاری از افراد در قالب هنر مرواربافی از وام و تسهیلات مشاغل خانگی نیز بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/89013/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول