اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی داشنگاه پزشکی مشهد خبر داد

برنامه پزشک خانواده در پیخ و خم تغییرات

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با سرپرست وزارت بهداشت انجام شده اعمال تغییراتی در برنامه پزشک خانواده قرار گرفته است.

برنامه پزشک خانواده در پیخ و خم تغییرات

رضا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در اجرای برنامه پزشک خانواده با توجه به شرایط کشور باید تغییراتی داده شود که اجرایی شدن آن در استان خراسان‌رضوی در انتظار ابلاغ این تغییرات از سوی وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلامی که توسط شخص استاندار خراسان‌رضوی انجام شد تمام کارهایی که برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته بوده انجام شده و تمام مسئولان در این زمینه در انتظار دستور وزارتخانه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تغییر سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: سرپرست جدید وزارت بهداشت نظرات جدیدی برای برنامه پزشک خانواده دارند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تابع دستورات شخص سرپرست این وزارتخانه است.

سعیدی ادامه داد: به عبارت دیگر برنامه پزشک خانواده در استان خراسان‌رضوی زمانی اجرایی می‌شود که اجازه شروع این برنامه از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر و تغییرات جدید روی الگوهای اجرایی آن اعمال شده باشد.

وی افزود: نظرات وزیر باید به استاندار محترم خراسان‌رضوی به عنوان رئیس ستاد راهبردی پزشک خانواده ابلاغ شود و استاندار به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دبیر ستاد راهبردی ابلاغ کند و سپس گروه اجرایی شروع به کار می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های اجرایی این برنامه به صورت آماده باش و در انتظار گرفتن دستور از وزارتخانه هستند تا با تغییرات جدید خود را وقف داده و تغییرات را در الگوها اعمال کنند.

سعیدی با اشاره به بدبینی‌های موجود در مورد اجرایی نشدن برنامه پزشک خانواده بیان کرد: این برنامه به طور حتم اجرایی می‌شود چون ارتقا دادن سطح سلامت کشور نیازمند اجرایی شدن این برنامه است و در ثبت‌نام مردمی مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: بحث‌های حال حاضر که سبب تعویق در اجرایی شدن برنامه شده نحوه ارائه خدمات است که در این راستا تغییراتی در بسته‌های خدماتی ایجاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به التهابات اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد متذکر شد: بر اساس مذاکراتی که با بیمه انجام شده بنا بر افزایش میزان سرانه بیماران قرار گرفته است که میزان قطعی آن در جلسات بعدی مشخص می‌شود.

سعیدی ادامه داد: بعد از اعمال شدن تغییرات در برنامه پزشک خانواده و انجام دادن مطالعات اولیه و انجام دادن آن در روی یک منطقه، این طرح آماده اجرا در سایر نقاط کشور می‌شود.

انتهاس پسام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول