اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مرکز جامع سالمندان مهریز:

زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده در کشور فراهم نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مرکز جامع سالمندان مهریز گفت: با وجود تبلیغات بسیاری که روی طرح پزشک خانواده صورت می‌گیرد، زیرساخت‌های اجرای این طرح در کشور و از جمله استان یزد فراهم نیست و این طرح فعلا نمی‌تواند توفیقی داشته باشد.

زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده در کشور فراهم نیست

احمد ابویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: مدتی است که تبلیغات مداومی بر روی طرح پزشک خانواده صورت می‌گیرد اما این طرح اگر چه بسیار طرح خوب و پسندیده‌ای است اما هنوز زیرساخت‌های اولیه آن آماده نیست و منابع مالی آن نیز تامین نشده است.

وی افزود: با این وجود تبلیغات مداوم این طرح پس از عزل وزیر بهداشت و درمان ادامه دارد و این سئوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا می‌توان انتظار داشت برای نخستین بار در کشور، انتخابات ریاست جمهوری با شعار تامین درمان رایگان توسط وزیر اسبق صورت گیرد.

ابویی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات نظام پزشکی عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی نیز در طی سال‌های گذشته نتوانسته ارتباط خود را با بدنه این تشکل به خوبی حفظ کند و پزشکان تقریبا در همه دوره‌ها شاهد انتخابات پر رونقی نبوده‌اند.

وی ادامه داد: البته اعضای منتخب نیز هرگز نتوانسته‌اند انتظارات جامعه پزشکی را برآورده کنند اما به هر حال عدم شرکت در انتخابات نظام پزشکی نیز مسئله‌ای را حل نخواهد کرد.

ابویی خاطرنشان کرد: پزشکان تنها راه برای احقاق حقوق خود را باید از طریق این سازمان صنفی پیگیری کنند به همین دلیل امیدواریم انتخابات چهارم اسفند که یک انتخابات کاملا صنفی و غیرسیاسی است، با وجود رد صلاحیت‌ها به خوبی برگزار شود و منتخبان جامعه پزشکی پس از انتخابات به تمامی اعضای جامعه پزشکی وفادار باشند.

وی تاکید کرد: پزشکان نیز مانند تمامی گروه‌های شغلی در جامعه دارای تشکیلاتی هستند که این تشکیلات وظیفه دارد از حقوق آنها دفاع کند.

ابویی افزود: حوزه سلامت و بهداشت یکی از حوزه‌هایی است که بدون شک پس از حوزه امنیت شهروندان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولتمردان و نیازمند توجه خاص است و تمامی دولتمردان اذعان دارند که هرگونه کاستی و سهل‌انگاری در این حوزه، تبعات عدیده‌ای در کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شاخص‌های مربوط به بهداشت و سلامت هر کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها، یکی از راه‌های بررسی موفق بودن حوزه بهداشت و سلامت به همین دلیل سازمان نظام پزشکی به عنوان یک بازوی مشورتی و نظارتی در حوزه بهداشت و درمان باید دارای تشکیلاتی قوی و منسجم در سراسر کشور باشد تا در تمامی امور مربوط به بهداشت و سلامت مورد مشورت قرار گرفته و از ارکان تصمیم‌گیرنده و سیاست‌گذار در عرصه بهداشت محسوب شود.

مدیرعامل مرکز جامع سالمندان مهریز ادامه داد: لزوم انتخاب افرادی شناخته شده و کارآمد با سوابق اجرایی قابل قبول موجب تقویت این تشکیلات می‌شود و بدون شک در حال حاضر هم جامعه پزشکی از وضعیت موجود دل‌خوشی ندارد و هم مردم از وضعیت درمانی خود ناراضی هستند اما هر دو طرف نیز از قدرتی تصمیم‌گیرنده و تاثیرگذار بر وضعیت موجود ناتوانند زیرا در کشور ما به دلیل نداشتن احزاب قوی، دولتمردان خود را ملتزم به ارائه برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف نمی‌کنند و به کلی‌گویی‌هایی پوپولیستی نظیر برقراری عدالت اجتماعی، رفاه عمومی و... روی می‌آورند.

وی اظهار امیدواری کرد: انتخابات نظام پزشکی در یزد به خوبی برگزار شود و اعضای انتخاب شده بتوانند هم مشکلات صنف پزشکان و هم مشکلات مردم را برطرف کنند.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول