اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر:

تأخیر اجرای پزشک خانواده هزینه‌های درمان را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: هرگونه تأخیر در اجرای طرح پزشک خانواده سبب افزایش هزینه‌های درمان خانواده‌ها می‌شود.

تأخیر اجرای پزشک خانواده هزینه‌های درمان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد موسوی در نشست با مدیران و کارگزاران بیمه روستایی و عشایری خراسان شمالی اظهار کرد: اگر این طرح سریع‌تر اجرا نشود، مشکلات جدی گریبان گیر بخش سلامت خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح در سال آینده طبیعتاً هزینه‌های درمان را از جیب خانواده‌ها افزایش و به 60 درصد خواهد رساند.

موسوی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم امنیت را در سطح جامعه برای مردم در حوزه درمان داشته باشیم باید سریع‌تر طرح پزشک خانواده را اجرا کنیم.

وی هرگونه تأخیر در اجرای طرح پزشک خانواده را سبب وارد شدن خسارت‌های زیاد به خانواده‌ها دانست.

مدیرعامل صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر اینکه بیماری از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز جوامع است، گفت: بیماری،‌ سن و سال و زمان و مکان نمی‌شناسد، از این رو با اجرای سریع طرح‌هایی مثل پزشک خانواده این موضوع را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: لازم است تا هزینه‌های درمان بیماران به گونه‌ای تدبیر شود تا کم‌ترین هزینه‌ها برای این افراد داشته باشد.

موسوی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش هزینه‌های درمان را ترویج بیمه‌های درمانی عنوان کرد و گفت: بیمه یعنی امنیت خاطر و با پوشش‌های بیمه‌ای می‌توان این مهم را برای افراد مختلف رقم زد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ بیمه در سطوح مختلف اظهار کرد: باید تلاش شده تا چتر پوشش‌های بیمه‌ای در سطح مناطق شهری و روستایی با هدف کمک به هزینه‌های درمان گسترش یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید فقیر داشته باشد، پوشش‌های بیمه‌ای را یکی از راهکارهای جلوگیری از فقر جامعه دانست.

وی تدابیر نظام‌های بیمه‌ای تأمین اجتماعی را بر گرفته از روش‌های غربی عنوان کرد و افزود: با این وجود این روش‌ها در کشور منطبق با منابع اسلامی بوده و باید توجه داشت تا با فعالیت در این چارچوب از مقررات و تعهدات بیمه‌ای خارج نشده و شرع مقدس را همواره رعایت کنیم که اگر غیر این باشد یقیناً به مشکل برخواهیم خورد.

موسوی به کارگزاران بیمه نیز توصیه کرد تا با تلاش‌های هر چه بیشتر پوشش‌های بیمه‌ای در استان را به صد درصد رسانده و به وضعیت موجود راضی نباشند.

* صندوق بیمه اجتماعی روستایی در آستانه 15 سالگی قرار دارد

مدیرعامل صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر کشور با اشاره به دستاوردهای مختلف این صندوق در مدت فعالیت گفت: اکنون این صندوق در آستانه 15 سالگی قرار داشته و کوله باری از تجربه دارد.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است، افزود: باید تمام کارگزاران و بیمه گزاران این صندوق به تعهدات خود عمل کنند.

موسوی در عین حال با اشاره به برخی از کوتاهی‌ها در این صندوق در سنوات گذشته اظهار امیدواری کرد تا با تلاش هر چه بیشتر صندوق بیمه اجتماعی به جایگاه خود برسد.

انتهای پیام/63001/غ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول