اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه‌ قضائیه‌:

دشمن‌ستیزی پیام مشترک تمامی شهداست

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه‌ قضائیه گفت: دشمن‌ستیزی پیام مشترک تمامی شهدای کشور است.

دشمن‌ستیزی پیام مشترک تمامی شهداست

به گزارش خبر گزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نخستین یادواره یک هزار و 200 شهید شهرستان شهرکرد اظهار داشت: در آیات قرآن کریم آمده است که چندین حیات وجود دارد از جمله حیات حیوانی و انسانی که همین حیات موجب تمایز انسان از حیوان است.

وی با اشاره بر دو دیدگاه الهی و اومانیستی گفت: در دیدگاه الهی جماد فدای نبات، نبات فدای حیوان، حیوان فدای انسان و انسان فدای مخلوق خویش می‌شود و این دیدگاه در مقابل دیدگاه اومانیستی قرار گرفته است.

معاون اول قوه قضائیه جهاد با نفس را جهاد اکبر دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی به جای اسارت تن، امیر نفس خویش باشد و قوای عملی‌اش بر غضب و قوای نظریه بر وهم و هوای نفسش مسلط  شود، در واقع جهاد اکبر کرده است.

وی، عشق را لازمه ایثار و شهادت برشمرد و تصریح کرد: حاکم کردن عقل بر همه جوارح نقطه اوج نیست، بلکه عشق موجب می‌شود که فردی در راه آرمان‌هایش، همه هستی و جانش را قربانی کند.

رئیسی با بیان اینکه بصیرت عامل تمایزدهنده دوست از دشمن  است، عنوان کرد: چشم سر نداشتن دشوار است، اما دشوارتر نداشتن چشم دل یا همان بصیرت است.

این مسئول، دشمن‌ستیزی را پیام مشترک تمامی شهدا برشمرد و گفت: پیام شهید ولایت‌‌مداری و دشمن‌ستیزی دائمی در تمامی عرصه‌های زندگی است.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرکرد یک هزار و 200 شهید فدای انقلاب کرده است، بیان داشت: استان چهار محال و بختیاری ثابت کرده که همواره برای دفاع از کشور در صحنه حضور داشته و آمادگی برای جانفشانی در مردم این خطه موج می‌زند.

معاون اول قوه قضائیه کشور با اشاره به اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: اقتصاد مقاومتی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است و حضور در سنگر جهاد و علم و اقتصاد نهایت مقاومت ملت است.

انتهای پیام/86006/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول