اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

نخستین یادواره شهدای زن استان یزد برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین یادواره 23 شهیده زن استان یزد امروز با حضور عشرت شایق، رئیس قرارگاه تهدید نرم بسیج سازمان صدا و سیما در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

نخستین یادواره شهدای زن استان یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد،‌ صبح امروز در مراسم یادواره شهدای زن استان یزد اظهار داشت: انقلاب اسلامی، زنان ما را از بدحجابی و انزوا نجات داد و در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی وارد کرد و امروز زنان در همه عرصه‌ها حضوری موفق و چشم‌گیر دارند.

سردار اکبر فتوحی افزود: زنان در دوران دفاع مقدس نیز نقشی ارزنده ایفا کردند و نه تنها در بخش‌های تدارکات، بیمارستان‌ها، اورژانس و ... فعالیت کردند بلکه گاهی در خطوط مقدم نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بسیار از زنان و مادران شیرزنانه فرزندان خود را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند، خاطرنشان کرد: این بخش از رسالت زنان نیز را نباید نادیده گرفت زیرا مادری که چهار فرزند خود را در جنگ از دست داده و باز هم در رکاب انقلاب و ولایت است، سرمایه‌ای عظیم برای انقلاب به شمار می‌رود.

فتوحی بیان کرد: نظیر این زنان در صدر اسلام نیز بوده‌اند و این زنان ادامه‌دهنده راه زنانی هستند که در دوران پیامبر (ص)، تمام دغدغه‌ آنها، حفظ جان پیامبر و سلامتی ایشان بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه زن در آموزه‌های دینی عنوان کرد: زن در آموزه‌های دینی ما از جایگاه والایی برخوردار است و به فرموده امام خمینی (ره)، «مرد از دامن زن به معراج می‌رود».

حجت‌الاسلام عباس سبحانیان، نقش زنان در دوران دفاع مقدس را نیز تعیین‌کننده خواند و افزود: در انقلاب اسلامی ما اگر حضور یکپارچه زنان نبود، هرگز این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه زنان در همه دوره‌ها در همه عرصه‌ها از راهپیمایی و انتخابات گرفته تا تدارکات و پشتیبانی جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند، افزود: اصلی‌ترین نقش زنان که تربیت فرزندان و اعزام فرزندانشان به جبهه‌ها و صبر و استقامت در شهادت آنها بود را نباید نادیده گرفت.

سبحانیان خاطرنشان کرد: کارنامه زنان در دوران دفاع مقدس و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، درخشان است اما زنان امروز لازم است نقش حیاتی دیگری را نیز ایفا کنند و آن جلوگیری از ورود هجمه‌های فرهنگی دشمن به داخل حریم خانواده‌هاست.

وی تاکید کرد: اگر در چنین شرایطی پایداری کنیم و با تربیت فرزندان صالح و پیرو ولایت فقیه به کمک نظام اسلامی بیاییم، برای همیشه راه سعادت را نصیب خود کرده‌ایم.

در این مراسم از تمبر یادبود یادواره همچنین کتاب «شیر زنان دو دل» نوشته غلام‌علی مدیح رونمایی شد.

انتهای پیام/2464/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول