اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دختر شهید قهاری‌سعید:

سیره شهدا در بطن زندگی جاری و ساری باشد

خبرگزاری فارس: دختر شهید قهاری‌سعید با بیان اینکه باید همواره پیرو راه شهدا و آرمان‌های آنها بود، گفت: این مهم باید در سیره و روش زندگی ما مشخص باشد.

سیره شهدا در بطن زندگی جاری و ساری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بنت‌الهدی قهاری‌سعید عصر امروز در همایش بزرگداشت سردار شهید سعید قهاری سعید با عنوان «سرباز خاکی ولایت» در همدان با اشاره به ولایتمداری این شهید بزرگوار اظهار داشت: حرکت در مسیر شهدا یکی از موضوعاتی بود که همواره مد نظر شهید قهاری بود و هیچ گاه از این مسیر عدول نکرد.

وی با بیان اینکه در معرفی شهدا باید به تمام ابعاد شخصیتی آنان پرداخت، ادامه داد: شهدا با ایثار جان و مال خود برای دفاع از اسلام و حمایت از ولایت وارد صحنه شدند که باید همواره قدردان آنها بود.

دختر شهید قهاری‌سعید با بیان اینکه باید همواره پیرو راه شهدا و آرمان‌های آنها بود، افزود: این مهم باید در سیره و روش ما مشخص باشد.

وی با بیان اینکه پدرش با تیر مستقیم گروه پژاک به شهادت رسیده است، ادامه داد: شهید قهاری در چهارم اسفند 85 در منطقه جهنم‌دره خوی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

قهاری‌سعید افزود: برخلاف برخی تصورات پدر من با سقوط بالگرد به شهادت نرسید بلکه با تیر مستقیم دشمن شهید شد که البته این امر یکی از آرزوهای ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه بنا به دلایلی سخنی از شهادت پدر با تیر مستقیم دشمن نمی‌شد و اعلام کردند که با سقوط بالگرد به شهادت رسیده است، ابراز داشت: بعد از گذشت شش سال بنده می‌گویم که پدر من با تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید.

دختر شهید قهاری‌سعید ادامه داد: داستان به این صورت بود که وقتی بالگرد سقوط کرد پدر و 14 تن از همراهانش هنوز زنده بودند ولی پدرم با شجاعت در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند و در نهایت شهید می‌شود.

وی گفت: طبق برخی اخبار، تعدادی از عوامل گروهک پژاک در آن منطقه از سرما یخ‌زده بودند و به هلاکت رسیده بودند، که در موبایل یکی از آنها فیلم شهادت پدرم مشاهده شده که با شهامت و شجاعت در مقابل دشمن ایستادگی می‌کند.

بنت‌الهدی قهاری‌سعید در پایان سخنانش با بیان اینکه پدرم همواره در متن و بطن جنگ حضور داشت، گفت: باید همواره راه و روش آنها را ادامه دهیم.

انتهای پیام/89002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول