اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعداز ظهر امروز

یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی برازجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور مردم و مسئولان، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی برازجان برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی برازجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، امام جمعه برازجان بعد از ظهر امروز در آیین برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی در آموزشگاه نمونه نجابت برازجان با توصیف برخی از ویژگی‌های یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) در 28 سال عمر با برکت خود و دوره شش ساله امامت که کوتاهترین دوره امامت در بین ائمه اطهار(ع) نیز بود نمونه‌ای از صبر، عبادت، زهد، شجاعت، علم و دانش بودند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در ادامه به نقش امام(ع) در حفظ مذهب شیعه و دین اسلام و سنت‌های پیامبر(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: در آن دوران خفقان که امام(ع) را در پادگان نظامی حبس کرده بودند ایشان توانستند هم فرزندش امام مهدی(عج) را مصون نگه دارند و هم آموزه‌های اصیل دینی و شیعی را منتقل کنند.

وی با توصیه به جوانان برای توجه بیشتر به نماز افزود: نماز یک نوع تمرین خداشناسی و نظم در امور و کارهاست و لزوم اهمیت دادن به این فریضه مهم و اساسی در قرآن و اسلام مورد تاکید فراوان است.

امام جمعه شهر برازجان گفت: به برکت فرهنگ شهادت حسینی و خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس اسلام را بیمه و جمهوری اسلامی، ام‌القرای جهان اسلام شد و دشمنان اسلام در حال مایوس شدن هستند.

مصلح بیان کرد: وجه اشتراک امامان شهید و شهداء مقام شهادت است که بالاترین مقام است و در واقع شهادت اوج سعادت و کمال است.

مقام شفاعت وجه اشتراک امامان و شهدا

وی اذعان داشت: دومین وجه اشتراک امامان و شهدا مقام شفاعت است؛ شهداء زنده هستند و گواهان روز رستاخیز شهداء هستند؛ شهداء گواه و ناظر اعمال ما هستند.

مصلح افزود: همه شهداء به انتظار فرج وصیت کرده‌اند و همانطور که امامان به بحث امام و ولایت توصیه کرده‌اند؛ شهدا نیز همگی توصیه پشتیبانی از امام و ولایت فقیه را داشته‌اند.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان نیز با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان است، گفت: جوانان و نوجوانان ما باید بدانند امروزه این عزت و سربلندی جمهوری اسلامی در دنیا به خاطر مقاومت شهدایی است که با دست خالی و بدون پشتوانه‌ای در مقابل دنیای استکبار به ارمغان آورده‌اند. عباسعلی اسدی در ادامه خاطراتی از شهدا را بیان داشت.

در پایان نیز از تعدادی خانواده‌های شهید فرهنگی و دانش‌آموز تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/2451/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول