اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی ماندگاری:

مقاومت در برابر مشکلات و معصیت‌ها تداوم راه شهداست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: مقاومت و صبر در راه اطاعت از خداوند، مقاومت و مقابله با معصیت و مقاومت در برابر مشکلات مهم‌ترین شاخص‌های پیروی از شهدا و تداوم راه آنها است.

مقاومت در برابر مشکلات و معصیت‌ها تداوم راه شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در نخستین یادواره 98 شهید زن استان مرکزی اظهار داشت: اگر امروز زنان در مسیر این سه مقاومت قدم بردارند اصلی‌ترین تکالیفی را که امام خمینی(ره) و شهدا بر دوش آنها نهاده‌اند را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه اولین مقاومتی که در دین اسلام از زنان متوقع است اطاعت در راه خداست، تصریح کرد: اطاعت دارای سه محور اطاعت زن نسبت به تکالیف الهی، اطاعت زن نسبت به تکالیف خانوادگی و اطاعت زن نسبت به تکالیف اجتماع و ولایت فقیه است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان ساخت: ولایت سه تکلیف مادر بودن، معلم بودن و طبیب روح و جان بودن را بر عهده زنان قرار داده است و دشمنان با سر دادن و ترویج شعار پوچ و بی‌معنی روح استقلال به زنان در پی آسیب زدن به جامعه هستند و می‌خواهند زنان ما بنده خدا نباشند، کنار شوهر نباشند و همچنین مادران خوبی نباشند.

ماندگاری آسان سازی ازدواج و کم کردن سن ازدواج را از راه‌های کاهش فساد در جامعه عنوان کرد و افزود: بزرگترین لغزش زنان امروز در مورد حیا، عفت و حریم ارتباط با نامحرم است که دشمنان قبح ارتباط با نامحرم را شکسته‌اند.

وی بیان کرد: خداوند دو دارایی عمومی حیا و عفت و دارایی خصوصی زیبایی عطا کرده که تغییر در جایگاه این دو دارایی موجب طلاق عاطفی در خانه و ایجاد فساد در جامعه شده است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه به غلط از زنان به عنوان واسطه برای فروش کالا و عامل پیشرفت کار استفاده ابزاری می‌شود.

در پایان این یادواره از 13 زن شاخص استان و شش مقاله برگزیده فراخوان یادواره و برگزیده بخش عکس، وبلاگ و شعر تجلیل شد.

انتهای پیام/87002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول