اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهمن‌ماه امسال صورت گرفت

رشد 235 درصدی صادرات از گمرک همدان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل گمرک همدان گفت: در بهمن‌ماه امسال صادرات کالا از گمرک استان 235 درصد رشد داشته است.

رشد 235 درصدی صادرات از گمرک همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن جامه‌بزرگی ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی استان همدان با اشاره به اینکه از این به بعد صادرات کالاهای تولیدی هر استان در گمرکات همان استان انجام می‌شود، اظهار کرد: در 23 روز فعالیت کاری در بهمن‌ماه امسال از نظر تعداد مرسوله‌های صادراتی 728 فقره صادرات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: کالاهای صادر شده در این مدت 188 درصد افزایش ارزشی و 772 درصد افزایش وزنی داشته است.

مدیر‌کل گمرک استان همدان رشد صادرات گمرک ملایر را 235 درصد دانست و تصریح کرد: صادرات از گمرک ملایر در سال جاری 135 درصد رشد ارزشی و هزار و 306 درصد رشد وزنی را تجربه کرده است.

وی به پنجره واحد اقتصادی گمرک استان اشاره کرد و ادامه داد: از یک هفته پیش نماینده بانک ملی در گمرک حضور ندارد و بانک حاضر به راه‌اندازی شعبه در گمرک نیست.

جامه‌بزرگی اضافه کرد: بانک می‌خواهد فقط به نصب دستگاه pos اکتفا کند در صورتی که این دستگاه نمی‌تواند خدمات ضمانتی را به متقاضیان ارائه کند.

وی خاطر نشان کرد: نبود تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ایجاد شبکه عمده دلیل این اقدام بانک است که باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

مدیرکل گمرک همدان اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ایجاد شده این است که نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و علوم پزشکی بعد از گذشت چهار ماه از تصویب پنجره واحد هنوز در گمرک حضور نیافته است.

وی تأکید کرد: از آنجا که کارشناسان اداره استاندارد بعد از نمونه‌برداری آزمایش را به اداره خود منتقل می‌کنند، نیاز به تأسیس آزمایشگاه در گمرک امری ضروری است.

جامه‌بزرگی با اشاره به اینکه گمرک کشور از اول بهمن‌ماه سال جاری بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که براساس آن تولیدات هر استانی از گمرک آن استان صادر شود، افزود: درآمدهای گمرکی روزانه به خزانه واریز می‌شود و بر این اساس نیاز به تأسیس شعبه بانک در گمرک ضرورت دارد.

وی به بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی استان از گمرک همدان اشاره و تصریح کرد: طی چند هفته آینده هر روز دو کارشناس جهاد کشاورزی در گمرک همدان مستقر می‌شوند.

مدیرکل گمرک همدان ادامه داد: طبق بخشنامه‌ای که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شده از تاریخ یکم آبان‌ماه امسال در راستای توسعه پنجره واحد اقتصادی مجوزهای صادراتی فقط از طریق شبکه و سیستم مکانیزه با رجوع به سایت گمرک انجام می‌شود.

*معرفی 1007 کارگر نمونه استانی

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: در دهه فجر هزار و هفت کارگر نمونه در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مسعود اقلامی با بیان اینکه در دهه فجر سه تلاشگر به عنوان نمونه کارگری معرفی شدند، افزود: در حوزه ایمنی و حفاظت در واحدهای تولیدی چهار واحد نمونه که شاخص‌های ایمنی و حفاظت را رعایت کرده بودند نیز معرفی شدند. 

*قرق 100 هزار هکتار زمین در حوزه منابع طبیعی

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز گفت: 100 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان قرق شده و بیش از 7 هزار و 500 هکتار اراضی با رعایت حقوق عرفی خریداری شده و به منابع طبیعی اضافه شده است.

محمد‌رضا همتی با بیان اینکه مراتع ظرفیت زیادی در ارزش افزوده دارند، افزود: این ظرفیت در حال حاضر به یک صدم ارزش درآمدی خود کاهش یافته و باید با توجه به این مهم زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی را مهیا کنیم.

انتهای پیام/89019/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول