اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

سومین ایستگاه مطالعه در بانک صادرات افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: سومین ایستگاه مطالعه استان در شعبه مرکزی بانک صادرات راه اندازی شد.

سومین ایستگاه مطالعه در بانک صادرات افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های مطالعه در ارتقای سرانه مطالعه اظهار کرد: ایستگاه مطالعه به معنای آوردن کتابخانه به فضای ترددی مردم با 15 عنوان کتاب مفید در قفسه‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیتی که در انتخاب منابع ایستگاه مطالعه وجود دارد و همچنین به جهت هماهنگی و یکنواختی طرح در کل کشور روند و سازوکار اجرایی انتخاب منابع و ارسال آن از سوی نهاد  کتابخانه‌های عمومی کشور صورت می‌گیرد.

رحیمی در خصوص منابع ارسالی به ایستگاه‌های مطالعه اظهار کرد: برای هر عنوان حداقل 200 نسخه کتاب در ماه به سازه شارژ می‌شود بنابراین در هر ایستگاه ماهانه حداقل سه هزار نسخه کتاب توزیع خواهد شد و در یک سال در هر ایستگاه 36 هزار جلد کتاب با 15 عنوان توزیع می‌شود، که شامل پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان و 10 عنوان کتاب مخصوص بزرگسالان است. 

وی در خصوص شیوه امانت و استفاده از منابع ایستگاه‌های مطالعه گفت: هر فرد می‌تواند با هر بار مراجعه به این ایستگاه یکی از کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگری مطالعه کرده و حداکثر پس از 15 روز به همین ایستگاه و یا هر یک از ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور و یا به یکی از کتابخانه‌های عمومی زیرپوشش نهاد کتابخانه‌ها عمومی باز گرداند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ذیل هر ایستگاه مطالعه، محلی برای بازگرداندن کتاب‌های مطالعه شده تعبیه شده است.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول