اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

صادرات بذر ذرت به کشورهای همسایه / مغان نگین فرآوری بذر

خبرگزاری فارس: مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات بذر ذرت به کشورهای همسایه به عنوان برنامه‌ اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

صادرات بذر ذرت به کشورهای همسایه / مغان نگین فرآوری بذر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دلاور حیدر‌پور ظهر امروز در جریان بازدید از کارخانه‌های پروسس بذر ذرت در شهرستان مرزی پارس‌آباد اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با کمک کشاورزان و تولید‌کنندگان ذرت علاوه بر تامین نیاز داخل به بذر ذرت این محصول را به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم.

وی عنوان کرد: به واسطه اقدامات خوب دولت و تلاش ذرت‌کاران پارس‌آباد 2 میلیون و 400 هزار تن انواع محصول ذرت در کشور تولید شده و روانه بازار می‌شود.

مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال زراعی جاری نیز در حدود 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی کشور ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای کشت شده است.

حیدر‌پور اظهار امیدواری کرد از نظر راندمان و میزان تولید بتوانیم به اهداف مورد نظر نائل شویم.

این مسئول افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری حدود 12 هزار و 500 تن بذر ذرت در کشور تولید شود.

مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پارس‌آباد در کاشت و تولید بذر ذرت تاکید کرد‌: هم‌اکنون حدود 80 درصد نیاز کشور به بذر ذرت را پارس‌آباد تامین می‌کند.

حیدر‌پور ابراز داشت: تلاش ما این است که ذرت‌کاران با بهره‌‌گیری از شیوه‌های نوین و توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد  کشاورزی راندمان تولید را افزایش دهند.

وی یادآور شد: در صورت تحقق این امر شاهد کاهش هزینه‌های تولید و در نهایت افزایش در‌آمد کشاورزان خواهیم بود.

مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه قیمت خرید ذرت بذری از کشاورزان نیز گفت: قیمت نهایی این محصول با لحاظ کردن هزینه تولید، پیشنهادات تشکل‌های منطقه از جمله انجمن صنفی ذرت‌کاران و کشت و صنعت دامپروری مغان، نظرات کشاورزان و نیز بررسی‌های میدانی تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

برآورد تولید 14 میلیون تن گندم در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدر‌پور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال زراعی جاری 6 میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی کشور به زراعت گندم اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌کنیم حدود 14 میلیون تن محصول گندم استحصال شود.

این مسئول اظهار داشت: به دلیل برنامه‌ریزی‌های مناسب، حمایت‌های دولت و بارندگی‌های نسبتاً مناسب سطح کشت گندم در کشور از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید گندم در کشور را در سال گذشته 12.5 میلیون تن اعلام کرد و افزود: با همت و تلاش مضاعف گندم‌کاران، رعایت توصیه‌های فنی از سوی زارعان و تدارکات فنی و پشتیبانی مناسب امیدواریم شاهد افزایش کمی و کیفی در تولید این محصول استراتژیک باشیم.

حیدر‌پور تولید محصول سالم و ارگانیک را از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و ادامه داد: تلاش این است که با بهینه کردن مصرف کود و سموم زراعی و استفاده از تکنیک‌های جدید محصولات پاک و سالم به دست مصرف‌کنندگان برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات ارگانیک به توفیقات و نتایج خوبی دست یافته است، اذعان داشت: شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند و سالانه با گواهی این شرکت‌ها محصولات ارگانیک علاوه بر داخل کشور به برخی کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/62007/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول