اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیلیان خبر داد

افزایش 25 درصدی سهم صادرات کشاورزی / پرداخت 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در 10 ماهه امسال علاوه بر محصولات تولیدی حوزه کشاورزی که به مصرف داخل رسید، 25 هم سهم صادرات افزایش یافت.

افزایش 25 درصدی سهم صادرات کشاورزی / پرداخت 9 هزار میلیارد تومان  تسهیلات به کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری جلیل خلیلیان در جلسه توسعه ستاد کشاورزی مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت: در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی از منظر تاریخی دارای عقب‌ماندگی هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار فعالان حوزه کشاورزی قرار گرفته و یا در حال پرداخت است، گفت: این اقدام می‌تواند حرکت بزرگی در حوزه کشاورزی کشور به ارمغان بیاورد.

خلیلیان با اشاره به اینکه کارگروه ملی توسعه کشاورزی برای نخستین‌بار در کشور با حضور رئیس جمهور و وزرا مرتبط تشکیل شد، تصریح کرد: شرایط  کشور با تهدیدهایی که مدام صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که  نیازمند به تحول بزرگ اقتصادی در کشور و حمایت از تولید داخلی هستیم.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی به خوبی نیاز کشور را تامین می‌کند، افزود: بخش کشاورزی در کشور قابل اطمینان است و در سخت‌ترین شرایط می‌توان بر روی آن تکیه کرد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در 10 ماهه امسال علاوه بر محصولات تولیدی حوزه کشاورزی که به مصرف داخل رسید، 25 درصد هم سهم صادرات افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سیاست ما در برخی محصولات اینگونه است که روند صادرات را کاهش دهیم، ادامه داد: در اغلب محصولاتی که نگران بودیم مقوله واردات به این محصول‌ها ضربه وارد کند، واردات را کاهش دادیم.

خلیلیان با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا کسی به واردات افتخار نمی‌کند، گفت: این تولید است که دارای اهمیت است و کشاورزی هم در این زمینه پیشتاز است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی رهبری تاثیرگذار است تا ساز و کارهای لازم در حوزه کشاورزی را برنامه ریزی کنیم، تصریح کرد: تا به طور کامل بی‌نیاز از خارج شویم.

خلیلیان یادآور شد: تفکر مبتنی بر خودکفایی و وابسته نبودن به خارج، در این شرایط، تفکر درستی است. وابستگی به بیگانه در محصولات اساسی، تفکر شکست خورده‌ای است.

خلیلیان با اشاره به اینکه اکنون یک میلیون و 250 هزار هکتار اراضی کشور مجهز به سامانه آبیاری است، اضافه کرد: در بحث توسعه مکانیزاسیون هم قدم برداشتیم تا بتوانیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم و افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در برداشت پنبه و محصول باغ‌ها هم به دنبال مکانیزاسیون هستیم.

وی با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که در زمینه مکانیزاسیون پیشرو بوده، گفت: زهکشی اراضی کشاورزی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود و باید ردیف مستقل با اعتبار ویژه در بودجه لحاظ شود.

خلیلیان افزود: توجه به صنایع تبدیلی مازندران از اولویت‌های کاری ما است. بحث ترویج و آموزش را هم باید بر سر مزارع بیاوریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وضعیت آب‌بندان‌ها در قانون بودجه به وزارت نیرو سپرده شده است، یادآور شد: عقیده داریم این موضوع باید به وزارت جهاد کشاورزی برگردانده شود.

وی با بیان اینکه بحث خرد شدن اراضی دارای قانون است، گفت: این قانون در اجرا با کمی اشکال مواجه شده و آن هم به دلیل قانون ارث است و در جهاد کشاورزی باید خدمات را به گونه‌ای ارائه دهیم که وراث تشویق به تجمیع اراضی شوند.

انتهای پیام/86007/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول