اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاص 12 میلیون دلار سهمیه ارزی برای مرزنشینان

مرزنشینان در مقابل صادرات می‌توانند 66 قلم کالا وارد کنند

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از اختصاص 12 میلیون دلار سهمیه ارزی برای مرزنشینان خبر داد و گفت: مرزنشینان می‌توانند 66 قلم کالا را در مقابل صادرات وارد کنند.

مرزنشینان در مقابل صادرات می‌توانند 66 قلم کالا وارد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامعلی راستی پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی صدور و توزیع الکترونیکی کارت‌های صادراتی مرزنشینان 13 تعاونی مرزنشین استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: توزیع الکترونیکی کارت های صادراتی مرزنشینان از اول بهمن ماه سال جاری شروع شده و تا آخر اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در آذربایجان‌شرقی شهرستان‌های خداآفرین، جلفا، کلیبر و ورزقان به عنوان شهرهای مرزی شناخته شده‌اند که در این شهرستان‌ها مجموعا 122 هزار و 161 نفر مرزنشین وجود دارد.

راستی در خصوص مزایای کارت‌های الکترونیکی صادرات مرزنشینان گفت: 12 میلیون دلار سهمیه ارزی برای مرزنشینان اختصاص یافته که از این مقدار 5 میلیون دلار آن به مناطق محروم تخصیص یافته است و تعاونی‌ها می‌توانند 66 قلم کالا به میزان مبلغ فوق در مقابل صادرات وارد کنند و برای صادرات محدودیتی برای مرزنشینان نخواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: این اقلام شامل معافیت حقوق ورودی برای کالاهای مورد مصرف مرزنشینان بوده و ضمن تامین امنیت و نیاز مرزنشینان از ورود هر گونه کالاهای غیر مجاز به منطقه نیز جلوگیری خواهد کرد.

راستی خاطرنشان کرد: کارت الکترونیکی مرزنشینان تنها برای 5 نفر از اعضای خانواده صادر خواهد شد. 

انتهای پیام/60002/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول