اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 ماه گذشته

653 میلیون دلار کالا از گمرک کرمان صادر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: طی 10 ماه گذشته از امسال 653 میلیون دلار کالا از گمرکات استان کرمان صادر شده است.

653 میلیون دلار کالا از گمرک کرمان صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد عصر امروز در جلسه ستاد توسعه صادرات استان کرمان اظهار داشت: طی 10 ماه گذشته از سال جاری میزان صادرات از گمرکات استان کرمان بر اساس اولویت کالاها، پسته و مغز پسته به وزن 63 هزار تن صادر شده که 37 درصد کل صادرات گمرکات استان را شامل می‌شود.

وی افزود: مصنوعات مسی 1.6 درصد، سنگ و کنسانتره مولیبدن 2.2 درصد، کاشی و سرامیک 13.5 درصد، خرمای خشک و تازه 1.8 درصد از گمرک استان کرمان صادر شده است.

عابدی‌نژاد ابراز داشت: واردات 10 ماه گذشته از گمرکات استان کرمان نیز 87 میلیون دلار است که مهم‌ترین این کالاها شامل حدود 47 میلیون دلار لوازم صنعتی و برقی و 40 میلیون دلار ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی است.

وی عنوان کرد: استان کرمان در راستای ورود ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های مرتبط با صنعت‌ و سرمایه‌گذاری صنعتی را به دنبال دارد و قسمت اعظم واردات‌ را‌ ماشین‌آلات تشکیل می‌دهند و 47 میلیون دلار قطعات خودرو در استان کرمان وارد می‌شود.

عابدی‌نژاد تصریح کرد: کل کالاهای که در استان کرمان تولید، اما از گمرکات سایر استان‌ها صادر شده به میزان 935 میلیون دلار است که 593 هزار تن کالا را شامل می‌شود که با احتساب میعانات گازی و اقلام پتروشیمی سه درصد صادرات کالاهای غیر‌نفتی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: طی 10 ماه گذشته از سال جاری 653 میلیون دلار کالا از اداره کل گمرکات استان کرمان صادر شده که به ترتیب 715 میلیون دلار پسته به وزن 81 هزار تن، مس و مصنوعات مسی به میزان 53 میلیون دلار و به وزن 17 هزار تن و خرما به ارزش 30 میلیون ریال به وزن 17 هزار تن است.

انتهای پیام/80018/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول