اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست قیمت‌گذاری گوشت مرغ صورت گرفت

تصمیمات مدیران کهگیلویه و بویراحمد برای مهار بازار مرغ

خبرگزاری فارس: در نشست قیمت‌گذاری هر کیلو گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد تصمیماتی برای مهار بازار این کالای پرمصرف اتخاذ شد که ماحصل آن دستور استاندار برای تأمین نقدینگی خرید جوجه یک‌روزه و خوراک واحدهای مرغداری بود.

تصمیمات مدیران کهگیلویه و بویراحمد برای مهار بازار مرغ

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز نشست بررسی قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، مسئولان سازمان صنعت و معدن و مرغداران و جمعی از مدیران این استان برگزار شد.

سید حسین صابری در این نشست با اشاره به اهمیت حفظ آرامش و آسایش مردم اظهار داشت: باید در این ایام پایانی سال به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که مرغ به اندازه کافی در بازار با قیمت مناسب وجود داشته باشد و فشاری به مردم از این حیث وارد نشود.

استاندار کهگیلویه و بویارحمد دستور داد تا از محل تأمین سرمایه در گردش به منظور خرید جوجه یک‌روزه و خوراک، واحدهای مرغداری در این ایام اقدام به جوجه‌ریزی و تولید مرغ برای نیاز ایام پایانی سال کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید این سرمایه ‌در گردش صرف اموری خارج از تولید شود، گفت:‌ مردم گناهی ندارند که ما مدیرانی که از سوی آن‌ها بر این صندلی‌ها تکیه دادیم، آرامش آن‌ها را بگیریم و برایشان دردسر و مشکل ایجاد کنیم.

* سازمان صنعت و معدن اگر نمی‌تواند بازار مرغ را سامان دهد بگوید نمی‌توانم

صابری خطاب به رئیس سازمان صنعت و معدن گفت: تأمین خوراک دام و کنترل و نظارت قیمت‌ها به شما محول شده اگر نمی‌توانید اوضاع را مدیریت کنید بگویید نمی‌توانیم تا فکری به حال آن کنیم زیرا نمی‌شود با آرامش مردم بازی کرد.

 

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین نقدینگی واحدهای تولید مرغ گوشتی را به عهده جهاد کشاورزی خواند و ادامه داد: همین امروز این واحدها را شناسایی کنید و برای خرید جوجه یک‌روزه و خوراک آن‌ها مبالغی را تصویب و بانک کشاورزی نیز در همین چند روز بدون سخت‌گیری آن‌ها را پرداخت کند که شاهد کمبود و گرانی مرغ در این ایام نباشیم.

صابری به اتحادیه مرغداران و سازمان صنعت و معدن دستور داد تا فردا آنالیز منطقی قیمت مرغ را انجام دهند و آن را به استانداری اعلام کنند.

وی تصریح کرد: مطمئن هستم در بازار گرانی مرغ نه مرغدار دنبال سود خارج از حق و شرع هست و نه هم کامیون‌دار و کشتارگاه، پس باید بنشینیم و ببینیم باید چکار کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما دنبال فشار آوردن به تولیدکننده نیستیم، ابراز داشت: اگر واسطه‌ها در این بین اضافه می‌گیرند و این گرانی بی‌مورد گوشت مرغ را سبب می‌شوند باید به هر شکلی که شده آن را قطع کنیم.

صابری گفت: حالا اگر در این آنالیز قیمت و قیمت‌گذاری مرغ یک ریالی به جیب تولیدکننده برود اتفاقی نمی‌افتد؛ آن‌ها حداقل زحمت می‌کشند و تولیدی انجام می‌دهند ولی در این بین نباید واسطه‌ها سود ببرند و تولیدکننده سودی نبرد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: البته مطمئن هستم تا خودم نیایم وسط میدان این بازار مرغ سامان نمی‌یابد و مشکلات فعلی حل نمی‌شوند ولی با این وجود تا فردا سازمان صنعت و معدن آنالیز قیمت‌ هر کیلو مرغ را تهیه کند.

صابری خطاب به مدیران یادآور شد: باور کنید این مردم نجیب هستند و علی‌رغم آنکه ما رها کردیم آن‌ها را ولی آن‌ها بر ما سخت نمی‌گیرند و در خیابان و راهپیمایی‌ها به مسئولان و نظام اسلامی حرمت می‌گذارند.

وی اذعان کرد: قیمت واقعی هر کیلو گوشت مرغ با در نظر گرفتن سود منطقی از چهار هزار تومان بیشتر نیست ولی قیمت پنج هزار تومان رقمی متعادل و منطقی است که باید روی آن ثابت شود.

انتهای پیام/82005/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول