اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خبر داد

واسطه‌ها از بازار توزیع مرغ حذف شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان کهگیلویه و بویراحمد از حذف واسطه‌ها در امر توزیع و فروش مرغ در این استان خبر داد.

واسطه‌ها از بازار توزیع مرغ حذف شدند

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: بازار کهگیلویه و بویراحمد ایام پایانی سال و شب عید را با آرامش سپری خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از نیاز مردم در این ایام، کالاهای ضروری چون میوه، گوشت مرغ و گوشت قرمز ذخیره شده، ادامه داد: مردم نگرانی از بابت تأمین مایحتاج خوراکی خود در ایام پایانی سال نداشته باشند.

دیودیده از حذف دلالان و واسطه‌ها در توزیع و فروش گوشت مرغ خبر داد و خاطرنشان کرد: در تصمیم جدید این سازمان به طور کلی واسطه‌ها از بازار مرغ حذف شدند تا کنترل و نظارت بیشتری بر امر توزیع و قیمت مرغ وجود داشته باشد.

این متولی بازار و قیمت در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بحث افزایش قیمت مرغ اینگونه نیست که دستگاه‌های اداری کم‌کاری کرده باشند و یا اینکه کشتارگاه مبلغی را بیش از گذشته گرفته باشد، بلکه وقتی قیمت مرغ زنده افزایش یابد از اختیار این سازمان خارج است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان کهگیلویه و بویراحمد از ذخیره حدود هزار تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار در این استان خبر داد و عنوان کرد: با این حجم ذخیره مرغ منجمد نگرانی از کمبود و تأمین این نیاز مردم به ویژه در ایام پایانی وجود نخواهد داشت. 

وی بیان داشت: در تأمین گوشت قرمز بنای سازمان بر این است که این نیاز مردم به صورت گوشت گرم تأمین شود و در این زمینه هماهنگی‌ها و توافقات لازم با اتحادیه قصابان صورت گرفته است.

دیودیده ابراز داشت: در تأمین نیازهای مردم مسیری طی می‌شود که از محصولات داخلی استفاده شود، اما برای احتیاط میزان 70 تن گوشت قرمز منجمد شده نیز ذخیره شده است.

* اعلام آمادگی یک شرکت بومی برای انجام دستور استاندار در مورد توزیع محله‌ای کالاهای موردنیاز مردم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد که با تدابیر اتخاذ شده در ایام پایانی سال مشکلی از بابت توزیع مناسب، تأمین کالا و دسترسی آسان مردم به برخی نیازهای اساسی خود از جمله میوه، گوشت قرمز و مرغ پیش نیاید.

وی فعال شدن مرغداری‌های داخل استان را راه‌حل پایدار رفع مشکلات و نابسامانی‌های بازار مرغ اعلام کرد.

 

به گزارش فارس، در نشست ستاد تنظیم بازار این استان، صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور برگزاری این ستاد را در هر 15 روز یک‌بار صادر کرد و گفت: سازمان صنعت و معدن کار توزیع محله‌ به محله کالاهای مورد نیاز مردم را در دستورکار خود قرار دهد و از توزیع کالاها در چند نقطه محدود خودداری کند و در این بین از سایر کالاهایی که در ظاهر ضروری به نظر نمی‌رسد نیز غافل نشود.

وی از سازمان صنعت و معدن خواست تا مردم را برای دریافت مرغ و برنج به صف نکشاند و دسترسی آنان را به کالاهای مورد نیاز خود از طریق توزیع محله‌ای آسان کنند.

گفتنی است، اخیراً یک شرکت بومی و تخصصی در امر توزیع کالا اعلام آمادگی کرده است که توزیع محله‌ای کالاهای موردنیاز مردم را با محوریت تولید داخلی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهد.

انتهای پیام/82005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول