اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

مردم نگران تأمین گوشت مرغ شب عید نباشند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مردم نگران تأمین مرغ در شب عید نباشند زیرا به اندازه کافی ذخیره وجود دارد و حتی قیمت مرغ از این که فعلا هست نیز کمتر خواهد شد. .

مردم نگران تأمین گوشت مرغ شب عید نباشند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده بعد از ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سیب مورد نیاز مردم این استان از تولیدات داخلی همین استان تأمین و ذخیره شده ولی برای تأمین پرتقال مورد نیاز در حال معرفی مباشر به استان مازندران برای خرید این میوه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به افزایش قیمت مرغ به علت افزایش مرغ زنده اشاره کرد و گفت:‌ این سازمان به دنبال کنترل قیمت مرغ زنده است و به ویژه در این ایام بازرسی و کنترل‌ها شدت می‌گیرد.

دیودیده در پی اعلام نظر برخی کارشناسان در مورد افزایش بی‌رویه قیمت مرغ در صورت ادامه یافتن این روند بیان کرد: مردم به هیچ عنوان نگران تأمین مرغ نباشند و این سازمان تمهیدات لازم برای شب عید را اندیشیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به منظور تنظیم بازار و پاسخگویی به تقاضاهای زیاد در ایام منتهی به پایان سال مرغ به اندازه کافی ذخیره می‌شود و به حول قوه الهی هیچ کمبود مرغ و یا افزایش قیمت غیرمعمول را در این ایام نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قیمت فعلی مرغ از میزان هر کیلو 5 هزار و 400 تومان کاهش خواهد یافت به مردم این اطمینان را داد که مشکلی از حیث تأمین کالاهای مورد نیاز آنان از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز و برنج وجود نخواهد داشت.

دیودیده عوامل روانی را مؤثر بر فضای بازار دانست و خواستار همکاری همه جانبه ادارات به ویژه رسانه‌ها در این زمینه شد.

نحوه توزیع نهاده‌های بخش کشاورزی به ویژه خوراک مورد نیاز برای مرغداری‌ها از مواردی بود که در این نشست به آن اعتراضاتی شد و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اینگونه به آن پاسخ داد که به هیچ واسطه و دلالی نهاده‌ها و اقلامی چون کنجاله سویا و ذرت را تحویل نمی‌دهیم ولی بر اساس بخش‌نامه‌های دولت هر کسی که بتواند مرغ را به قیمت مصوب دولتی عرضه کند به ازای هر کیلو مرغ چند کیلو نهاده -کنجاله، سویا، ذرت- باید دریافت کند که این روال در حال حاضر وجود دارد ولی تأکید می‌کنم که به هیچ واسطه‌ای نهاده نمی‌دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نباید با برخی اظهارات بحث مرغ را ملتهب کنیم ضمن اینکه در مورد قیمت مرغ توافقات لازم با مسئولان ذی‌ربط از جمله استانداری انجام شده است.

متولی بازار و قیمت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مردم نگران تأمین مرغ در شب عید نباشند زیرا به اندازه کافی ذخیره وجود دارد و حتی قیمت مرغ از این که فعلا هست نیز کمتر خواهد شد.

دیودیده در بخش دیگری از صحبت‌هایش از لزوم ورود گوشت سفید به سبد خانوار در کهگیلویه و بویراحمد گفت و خاطرنشان کرد: ماهی یک کالای جانشینی است و در این استان نیز ظرفیت‌های بالایی دارد که باید با استفاده از آن‌ها، گوشت ماهی در سبد غذایی خانواده‌ها جایگاه مناسب خود را پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تمرکز سازمان بر کنترل کالاهای ضروری مردم به ویژه در این این ایام خواهد بود ولی از سایر کالاها و مواد مصرفی مردم نیز غافل نخواهد بود.

به گزارش فارس در روزهای اخیر قیمت جوجه حدود 2 برابر شده که اگر مسئولان این لجام‌گسیختگی را که گویا بخشی از آن به علت تصمیم دولت در افزایش قانونی سویا و ذرت بوده را کنترل نکند شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت مرغ در این استان خواهیم بود ضمن اینکه این روند هم‌اینک نیز آغاز شده که این روند افزایشی در مرغ زنده بیشتر بوده است.

انتهای پیام/82005/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول