اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خبر داد

توزیع مرغ با قیمت مصوب در مراکز عمومی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: تولید و تامین مرغ شب عید مجاوران و زائران در ایام نوروز از طریق عرضه گوشت مرغ گرم و مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده صورت می‌گیرد.

توزیع مرغ با قیمت مصوب در مراکز عمومی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد طباطبایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان‌رضوی با دارا بودن یک‌هزار و 500 واحد مرغداری گوشتی، با ظرفیت بیش از 17 میلیون قطعه در هر دوره، مقام چهارم تولید گوشت مرغ در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تولید گوشت مرغ در سال 91 نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و به یکصد و 20 هزار تن می‌رسد و قطب‌های عمده تولید گوشت مرغ در خراسان‌رضوی، سبزوار، مشهد، نیشابور و گناباد است که این شهرستان‌ها بیش از 65 درصد گوشت مرغ خراسان‌رضوی را تولید می‌کنند.

طباطبایی عنوان کرد: در دوره جوجه‌ریزی منتهی به روزهای پایانی سال تمامی واحدهای پرورش نیمچه گوشتی با تمام ظرفیت جوجه‌ریزی شده و بالغ بر 6.5 میلیون قطعه مرغ از هفته نخست اسفندماه به تدریج وارد بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به ذخیره‌سازی مرغ در سه‌ ماهه اخیر در خراسان‌رضوی،خاطر نشان کرد: بر اساس تصویب کمیته تنظیم بازار، گوشت مرغ از مدت‌ها پیش در سردخانه‌های خراسان‌رضوی ذخیره‌سازی و در حال حاضر مرغ منجمد به بازار عرضه و در روز‌های آتی میزان عرضه افزایش پیدا می‌کند.

وی در ارتباط با قیمت مرغ در هفته‌های منتهی به پایان سال تاکید کرد: با مصوبه کمیسیون تنظیم بازار هماهنگی لازم برای عرضه مرغ منجمد به قیمت مصوب کمیسیون با تعاونی‌های مصرف، فروشگاه‌های سطح شهر، رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی در خراسان‌رضوی صورت گرفته و با این مصوبه کمیسیون پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ به تعادل لازم در بازار برسد.

طباطبایی با تاکید بر تامین دان مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ، اظهار کرد: با توجه به اینکه 70 درصد هزینه تولید را هزینه‌های دان تشکیل می‌دهد شرکت پشتیبانی امور دام ذرت و کنجاله سویای مورد نیاز واحدهای مرغداری را تهیه و به اتحادیه‌های مرغداران تحویل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی عنوان کرد: مسئولیت تعیین قیمت مرغ را دبیرخانه کمیسیون تنظیم بازار سازمان صنعت و معدن به عهده دارد و وظیفه جهاد کشاورزی، حمایت از توسعه کمی و کیفی است.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، جهاد کشاورزی اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی خراسان‌رضوی را برای توسعه و تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام و تکمیل نشده متمرکز که با ورود تولیدات این واحدها کنترل کاملا محسوسی از نظر تعادل قیمت در بازار دارد بوجود می‌آورد.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول