اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی:

7 هزار بازنشسته عضو کانون بازنشستگان خراسان‌جنوبی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس و کارشناس ارشد مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: مجموع بازنشستگان و مستمری بگیران عضو کانون بازنشستگان خراسان‌جنوبی 7 هزار و 581 نفر هستند.

7 هزار بازنشسته عضو کانون بازنشستگان خراسان‌جنوبی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اکبری ظهر امروز در جمع بازنشستگان خراسان جنوبی اظهار کرد: هفت کانون بازنشستگی در خراسان جنوبی آماده خدمت‌رسانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی است.

وی گفت: با اجرای ماده 134 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و با رعایت دستور‌العمل مصوب 12 آبان سال 72 وزارت کار و امور اجتماعی سابق و به منظور حفظ حقوق و تأمین منافع مشترک قانونی و پیگیری در راستای حل مسائل و مشکلات صنفی از لحاظ بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات بهداشتی، مراقبت‌های پزشکی، هماهنگی با تشکیلات کارگری، تعداد هفت کانون بازنشستگی در استان تشکیل شده است.

رئیس و کارشناس ارشد مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به وظایف این کانون‌ها افزود: تلاش و کوشش در راستای استیفای حقوق صنفی و خواسته مشروع و قانونی بازنشستگان، همکاری با خانه کارگر، کوشش در راستای ایجاد صندوق تعاون به منظور اعطای وام‌های ضروری و همکاری و هماهنگی با نهضت سواد‌آموزی در راستای ایجاد کلاس‌های سواد آموزی را از وظایف کانون‌ها دانست.

اکبری ادامه داد: همه کارگران بازنشسته، مستمری‌بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان تأمین اجتماعی در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند در این کانون‌ها عضو شوند.

وی گفت: منابع درآمدی کانون‌ها از حق عضویت اعضاء و کمک‌های مالی و داوطلبانه اعضاء تامین می‌شود.

رئیس و کارشناس ارشد مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران عضو این کانون‌ها در استان را 7 هزار و 581 نفر دانست.

اکبری با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در این کانون‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عضو این کانون‌ها از تسهیلات قرض‌الحسنه، سفرهای زیارتی و سیاحتی، اعطای وام‌های ضروری و شرکت در جشن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی یاد‌آور شد: طبق قرارداد کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کشوری با شرکت بیمه دی، بازنشستگان و از کارافتادگان و همسر آنها و همسر بازماندگان زیر پوشش بیمه تکمیلی که شامل بیمه درمان، آتش‌سوزی منزل مسکونی، بیمه عمر و حوادث گروهی قرار دارند.

انتهای پیام/69008/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول