اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفارهرندی در جمع دانشجویان اصفهان:

فتنه 88 محصول کینه‌های انباشته شده دشمنان انقلاب بود

خبرگزاری فارس: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با موضوع «انتخاب اصلح در انتخابات ریاست ‌جمهوری» با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: فتنه 88 محصول کینه‌های انباشته شده دشمنان انقلاب بود.

فتنه 88 محصول کینه‌های انباشته شده دشمنان انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسین صفارهرندی یکشنبه‌ شب در نشستی با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع «انتخاب اصلح در انتخابات ریاست ‌جمهوری» اظهار کرد: با توجه به فتنه‌ای که در سال 88 در جریان مواجهه با نتیجه انتخابات رخ داد که نتیجه آن هشت ماه درگیری و خسارات مادی و معنوی فراوان به کشور بود اکنون این پرسش ایجاد می‌شود که آیا در انتخابات آینده نیز با فضای مشابه سال 88 روبه‌رو هستیم یا خیر؟.

* فتنه 88 محصول کینه‌های انباشته شده دشمنان انقلاب بود

وی افزود: آنچه در فتنه 88 رخ داد محصول کینه‌های انباشته شده دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی مانند آمریکا و دست‌نشانده‌های آنها بود که همواره به صورت رسمی و آشکار دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرده‌ا‌ند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بخشی از این مسئله نیز بر عهده افراد ضد انقلاب‌ مانند گروه‌های سلطنت‌طلب و منافقان بود که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی راه خود را از جمهوری اسلامی ایران جدا کردند.

وی ادامه داد: این دشمنان حسابشان از عناصر داخلی که به لحاظ دیدگاه متفاوتشان از یک نسخه دیگر به جز نسخه حاکم تبعیت می‌کنند جداست و نمی‌توان حساب آنها را به جریان ضد انقلاب محض گره زد مگر اینکه خودشان بخواهند.

* ایران به شکل‌های مختلف مانع منافع آمریکا در منطقه شده است

صفارهرندی تصریح کرد: در طول سه تا چهار سالی که از سال 88 گذشته است، انگیزه‌های دشمنان برای دشمنی با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت ایران به شکل‌های مختلف همچون سدی میان منافع آمریکا قرار گرفته است، تاکید کرد: بیداری اسلامی در شمال آفریقا که منجر به سقوط چند تن از مهره‌های مهم آمریکا شد از جمله گناهانی است که دولت آمریکا تقصیر آن را به گردن جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: سیاست‌هایی که آمریکایی‌ها با اشغال عراق و افغانستان برای تسلط بر منطقه خاورمیانه اعمال کردند ثمری نداشته به گونه‌ای که خودشان اعتراف کردند امور عراق توسط ایران راهبری می‌شود.

صفار هرندی اظهار کرد: سرشاخ شدن مستقیم جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی‌ها در جریان به زیر کشیده شدن پهپاد فوق مدرن آمریکایی‌ها و اتفاق مشابه آن در خلیج فارس که صد البته دفاع از حریم هوایی کشورمان محسوب می‌شود انگیزه‌های آمریکا را برای دشمنی با ایران بیشتر کرده است.

* اتفاقات خاورمیانه عربی هیمنه نفوذناپذیری اسرائیل را شکست 

وی اضافه کرد: اتفاقات خاورمیانه عربی به خصوص در لبنان و فلسطین دشمن را بیش از پیش حساس کرده است، جایی که هواپیمای بدون سرنشین حزب‌الله تأسیسات اتمی اسرائیل را تهدید و تصاویر خود را از این منطقه مخابره کرد.

صفارهرندی تاکید کرد: این موضوع هیمنه نفوذناپذیری اسرائیل را شکست و مخابره این خبر به دنیا و اعلام اینکه ایران این امکان را در اختیار لبنان قرار داده است، سبب شد گناهی جدید به لیست سیاه دشمنان اضافه و انگیزه آنها را برای دشمنی با ایران بیشتر کند.

وی افزود: دشمنان در جنگ اخیر غزه و اسرائیل این تصویر را در ذهن دنیا ایجاد کردند که این جنگ مقاومت حماس را نابود می‌کند اما در روز ششم اسرائیلی‌ها تسلیم شدند و تقاضای آتش بس کردند و در برابر این نیروی مبارز نیمه‌حرفه‌ای مغلوب شدند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در آنجا نیز این مسئله مطرح شد که پشتوانه حمایتی ایران سبب شده که حماس بتواند به آسانی تل‌آویو را تهدید کند.

* ایران سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در غرب و منطقه خاورمیانه را به چالش کشیده است 

وی با بیان اینکه ایران با این اقدامات سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در غرب و منطقه خاورمیانه را به چالش کشیده است، گفت: اگر این موارد را به برخی مسائل مانند وسوسه نابسامانی اوضاع ایران پس از تحریم‌ها اضافه کنیم متوجه می‌شویم که دشمن چه انگیزه‌ای برای استفاده فرصت پیش روی خود برای ایجاد آشوب و بلوا در ایران دارد.

صفارهرندی تاکید کرد: بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که توطئه جدیدی از سوی بیگانگان در انتخابات آینده در پیش است چرا که دشمن اصلی ملت ایران این بار زخم‌های عمیقی بر تن دارد.

وی ادامه داد: اگر دشمنان روزی به خاطر انقلاب ایران و ایجاد نظامی خارج از اراده خود ناراحت بودند، اکنون با نظامی روبه‌رو هستند که با تمرد از دایره وابستگی به آمریکا موی دماغ آنها شده و سیاست‌های آمریکا را به چالش می‌طلبد بنابراین دلایل بیشتری نسبت به سال 88 و ماقبل آن برای دشمنی کردن دارند.

* تحریم‌ها توانایی متزلزل کردن اراده نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه قادر به تهدید نظامی ایران نیستند از راه‌های دیگری باید برای ضربه زدن به کشور ما استفاده کنند.

وی افزود: به اعتراف دشمنان گزینه تحریم به تنهایی توانایی متزلزل کردن اراده نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد و تنها وسیله‌ای برای ایجاد بحران اجتماعی و ایجاد فاصله میان سران نظام و مردم است.

صفارهرندی اضافه کرد: دشمنان به اعتراف خود از این طرح و ارزیابی خود نیز نتیجه نگرفتند و ایران در حال دور زدن تحریم‌ها، دنبال کردن منافع خود و وفق یافتن با شرایط جدید است.

وی ادامه داد: این مسئله سبب کابوس‌های دشمنان به علت عدم تحقق خواسته‌هایشان از تأثیرگذاری تحریم‌ها شده است و این‌گونه است که پیشنهاد مذاکره را نیز به تازگی مطرح کرده‌ا‌ند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمنان هیچ‌گاه هنگام ناکام شدن از یک راهکار از دشمنی باز نمی‌مانند و اکنون استفاده از فرصت دموکراسی را به عنوان گزینه جدید خود برای دشمنی با ایران در پیش رو دارند.

وی افزود: در سال 88 اراده پلید خارجی برای براندازی نظام با جریان داخلی که سودای کسب قدرت داشت دست به دست هم دادند و در یک نقطه با یکدیگر تلاقی کردند و ماجرای فتنه را ایجاد کردند.

*‌ ایجاد فتنه از داخل در انتخابات آینده منتفی است / اما مراقب توطئه‌های بیگانگان باشیم

صفارهرندی اظهار کرد: سئوالی که پیش می‌آید این است که آیا در انتخابات آینده فتنه‌ای نیز رخ می‌دهد که جواب منفی است.

وی با اشاره به اینکه باید کماکان مراقب توطئه‌ها از طرف دشمنان نظام باشیم، ادامه داد: در سال 88 به دلیل خوش‌خیالی و برآورد نادرست و غفلت از صحنه انتخابات گمان نمی‌کردیم شرایط به سمت فتنه پیش برود اما پس از این تجربه تلخ اکنون نظام به برآورد دقیقی از حاضران در صحنه انتخابات رسیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: نظام ما شبیه تمام دستگاه‌های امنیتی و نظامی دنیا که تهدیدهای خود را می‌شناسند به برآیند مناسبی دست یافته و تدابیر و برنامه‌ریزی‌های دشمنان خارجی و جریان‌های درگیر در این امر برای آن روشن است ضمن اینکه عناصر فعال داخلی در این عرصه را نیز به خوبی رصد می‌کند.

وی افزود: با تسلط یاد شده به نظر می‌رسد دیگر آن شرایط غافلگیرانه برای کشور اتفاق نمی‌افتد و علاوه بر مدافعان نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون مدافعان دشمنان نیز بر این نکته اذعان دارند که دیگر شرایطی همچون سال 88 برای آنها فراهم نمی‌شود بنابراین ایده آشوب را از گزینه‌های خود حذف کرده‌اند.

صفارهرندی تصریح کرد: از دیدگاه جریان اصلاح‌طلب نظام ما به جایی رسیده که از درون اصلاح‌پذیر نیست بنابراین جریان تندروی این گروه ایده خروج از حاکمیت را در اواخر دوران اصلاحات مطرح کرد و آن را وسیله‌ای برای زمین زدن نظام معرفی کردند.

وی اضافه کرد: البته بعدها عده‌ای این کار را غلط دانستند و این ایده را مطرح کردند که هر چه ما فاصله خود با مرکز نظام را بیشتر کنیم فرصت‌هایمان را از دست می‌دهیم و با این وجود در ماجرای فتنه 88 این گرایش‌های خروج از حاکمیت به اوج خود رسید.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان معتقد با این جریان در 9 دی پاسخی کوبنده از ملت دریافت کردند و تمام ایده‌های تشویق‌کننده برای خروج از حاکمیت رنگ باخت.

وی ادامه داد: اکنون ایده بازگشت به حاکمیت در درون اصلاح‌طلبان شکل گرفته و اینکه باید به هر قیمتی در انتخابات آینده شرکت کنند.

صفارهرندی تاکید کرد: در همین راستا برخی اصلاح‌طلبان که در گذشته به تندروی شناخته می‌شدند این ایده‌ها را مطرح می‌کنند که به هیچ وجه به فردی که نظریه تحریم در ذهن می‌پروراند نباید میدان داد و نیز افرادی که می‌خواهند انتخابات را برهم‌ بزنند باید از اطراف خود پراکنده کنیم.

وی اضافه کرد: این مسئله بدان معناست که شرایط محیط انتخابات آینده آرام است و با فتنه، آشوب و فضای امنیتی همراه نخواهد بود.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول