اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش رسانه و استعمار نو/2

مصاف دنیا با ایران از طریق تحریف ارزش‌های انقلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی گفت: آن چه که دنیا برای مصاف با ایران انجام می‌دهد از طریق تحریف ارزش‌های انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

مصاف دنیا با ایران از طریق تحریف ارزش‌های انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید عباس نبوی بعد از ظهر امروز در همایش رسانه و استعمار نو که در تالار رجایی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: تحریف‌کنندگان ارزش‌های انقلاب اسلامی هر کدام انگیزه‌ها و منافعی دارند که آن منافع را دنبال می‌کنند.

وی در تشریح تفاوت‌های رسانه‌های غربی با رسانه‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال صدا و سیمای ایران سعی می‌کند که مسائل زننده که از افراد ممکن است سر بزند را به نمایش عموم در نیاورد ولی این مسئله در رسانه‌های خارجی بسیار روان انجام می‌شود و برای تمامی شهروندان نیز به صورت یک امر عادی در آمده است.

رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی با اشاره به پوچ گرایی رسانه‌ها در غرب خاطر نشان کرد: در غرب سردرگم‌ترین و بی‌هدف‌ترین انسان‌ها را 2 دسته هنرمندان و کارکنان رسانه‌ها تشکیل می‌دهند حال اینکه این 2 گروه باید اندیشمندترین و هدفمندترین اعضای جامعه باشند.

نبوی اضافه کرد: به عنوان مثال در بخش رسانه‌های غربی فارسی زبان که توسط ایرانیان ضد انقلابی اداره می‌شود فجیع‌ترین وضعیت از خیانت دیده می‌شود که سبب تأسف انسان می‌شود زیرا که تمام افراد حتی جاسوس‌ها نیز نمی‌توانند نسبت به کشور خود بی‌اعتنا باشند.

وی با بیان اینکه در رسانه‌های غربی موجی از بی‌عدالتی در جریان‌سازی‌های خبری دیده می‌شود تصریح کرد: رسانه‌های غربی برای گناهکار نشان دادن مقامات ایرانی از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند در حالیکه رسانه‌های ایرانی با رعایت اخلاق به هیچ عنوان مقابل به مثل نمی‌کنند.

رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مبنای ادامه مبارزه تاکید کرد: مبارزه‌ای که مقصود رهبر انقلاب است به معنی ترویج صدق و واقعیت در جامعه است زیرا رسانه‌های ایرانی نباید مانند رسانه‌های غربی رفتار کنند.

نبوی ادامه داد: به عبارت دیگر باطل‌السحر نبردی که رسانه‌های غربی در عرصه جنگ نرم به راه انداخته‌اند این است که رسانه‌های ایرانی روش رسانه‌های غربی را دنبال نکنند و روش عدالت‌جویی و صداقت را در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی پیشه کنند.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های سیاسی که در حال حاضر گریبانگیر مملکت است بیان کرد: رسانه‌ها در تفسیر این وقایع باید صداقت پیشه کنند و به خاطر فراز و نشیب‌های سیاسی نباید واقعیت‌ها را انکار و یا تحریف ‌کنند.

رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی افزود: در حال حاضر که بدنه سیاسی کشور با مشکلاتی مواجه شده است رسانه‌ها باید اعتدال را رعایت کنند به این معنی که نه مسئله‌ای را مورد اغماض آشکار قرار دهند و نه اینکه مسئله‌ای را به غائله تبدیل کنند.

نبوی تصریح کرد: افرادی که از این الگو پیروی نمی‌کنند و تعادل را در مسائل رعایت نمی‌کنند و قصد جعل و تحریف حقیقت را دارند باید از چرخه رسانه حذف شوند این قاعده کلی است که امام (ره) نیز به آن اهتمام داشتند و به آن عمل می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از روش‌های مقابله با جنگ نرم و تهدیدات رسانه‌ای حفظ تعادل در رسانه‌ها است خاطر نشان کرد: تعهد به حقیقت و صدق و واقعیت که حفظ آن حتما باید انجام شود رفتاری است که مبنای جمهوری اسلامی و پاسخگوی جعل و تحریف‌ها است.

رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی با بیان اینکه به صدا و سیمای ایران نیز نقدهایی وارد است خاطر نشان کرد: باید این موضوع را در نظر گرفت که یک مجموعه تنها نمی‌تواند با رسانه‌های دنیای غرب مبارزه کند زیرا دنیای رسانه‌ها دنیای پیچیده‌ای است.

نبوی افزود: ولی با این احتساب که بنیان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران بنیان روشنی است می‌توان امید داشت که در این جدال نا برابر جمهوری اسلامی ایران بتواند به مبارزه بپردازد و پیروز میدان باشد.

وی با اشاره به مفهوم رسانه‌های آزاد یادآور شد: آزادی باید به همراه آزادگی و حفظ حقایق باشد و در این زمینه اگر در کشور ما رسانه‌ای خط مشی حقیقت را حفظ کند می‌تواند با آزادی تمام فعالیت کرده بدون اینکه مشکلی برایش به وجود بیاید.

انتهای پیام/70010/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول